A Lewis Hamilton-hatás érvényesült: a Brit Nagydíj szervezői bejelentették, hogy a pénteki, első napon 42 ezer fővel nézőcsúcsot döntöttek, ez 10 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

A brit és a spanyol sajtóban megjelent találgatások szerint a Renault csapat jövőre teljesen új pilótafelállással indulna: a két jelölt pedig Jenson Button és Fernando Alonso! Bár Button nem akar elmenni a Hondától, de a Renault főmérnöke szerint örömmel fogadnák vissza, ha jönni akarna. A spanyol Diario AS pedig arról ír, hogy a francia csapatnál két bajnoki címet szerző Alonsónak a Renault-főnök Flavio Briatore ajánlatot tett 2008-ra. Alonsót a Ferrarival is hírbe hozták, tegnap az olasz Canale 5 arról számolt be, hogy a bajnok megegyezett az olasz csapattal, hogy kivásárolják a McLarentől, de a jövő évet kényszerpihenőn tölti majd.

A Ferrari újítása - szabálytalan?
Marad, átigazol? Ha igen, hova?

Marad, átigazol? Ha igen, hova?

Marad, átigazol? Ha igen, hova?


„Csak azt tudom mondani, hogy a pletykák nem igazak. Csak arra koncentrálok, hogy megnyerjem a világbajnokságot a McLarennel” – nyilatkozta Alonso.

Három hete már írtunk róla, de most már teljesen hivatalos: David Coulthard szerződést hosszabbított a Red Bull-lal. A 36 éves skót veterán így negyedik évét kezdi jövőre a csapatnál.

Bár már évekkel ezelőtt felmerült egy londoni futam rendezésének lehetősége, és Bernie Ecclestone Silverstone-t sem szereti valami nagyon, az angol fővárosban még jó ideig nem lesz Forma-1-es verseny:
„Túl drága lenne! Irgalmatlan sok munkával járna, London hat hétre a feje tetejáre álna. Szép lenne, de megvalósíthatatlan” – mondta pénteken Bernie Ecclestone.

Véget érhet a hétvégén az idény kezdete óta tartó kasztnieladás körüli huzavona. A Spyker még szezon elején tett panaszt a Super Aguri és a Toro Rosso ellen, mert szerintük szabálytalan, hogy nem saját fejlesztésű az autó. Az ügy igazából a pénz körül forog: a bajnokságban utolsókén végző csapat nem részesül a televíziós jogdíjakból. Az ügy megoldása, hogy a két bepanaszolt csapat kompenzációt nyújt a Spykernek. A Super Aguri Indianapolisban még nem, most azonban elfogadta az egyezséget, a megállapodást még a hétvégén aláírhatják.

Dave Richards, a Forma-1-ben jövőre bemutatkozó Prodrive vezetője a Brit Nagydíjra ígérte az új csapattal kapcsolatos részletes bejelentéseket, de ez egyelőre késik. A Prodrive-ot jövőre valószínűleg a McLaren látja majd el kasztnival és motorral is, sőt a csapat tesztpilótái – Pedro de la Rosa és Gary Paffett – is versenyzővé léphetnek elő az új gárdánál. Ron Dennis, a McLaren főnöke, nem cáfolta a kapcsolatot, de júliusi határidőt emlegetett egy hónapja. Richards egyelőre csak ködösít és ígérget:
„Én azt mondtam, hogy lehet, a Brit Nagydíjon lesz a bejelentés. Mindenestre nagyon közel állunk ahhoz, hogy legyen mit bejelentenünk. Azt mondtam, nyáron, és ehhez tartom is magam.”

Háromemeletes monstrum

Háromemeletes monstrum

Háromemeletes monstrum


A McLarennek van a legnagyobb gyára, ők költik a legtöbbet, így szinte természetes, hogy a csapat a hazai nagydíján előállt a mezőny legnagyobb motorhome-jával is. Az új csillogó létesítmény három emelet magas, szállítását 12 teherautó végzi, felépítése és lebontása is 48-48 órát tart. Mindenestre van akkora, hogy a Ron Dennisnek régen sok bosszúságot okozó népes Montoya-família is elférne benne…