Június végén befejeződött az épülő dunaújvárosi híd mederhídjának a terheléspróbája. Az 54 milliárd forintos költséggel épülő átkelőt 52 teherautóval terhelték különféle módokon. Ezután várhatóan Július 23-án adják majd át a forgalomnak.  

A tervezett M8-as gyorsforgalmi út részeként közvetlen összeköttetést teremt a közép-dunántúli és az alföldi régiók között, miután a 6-os számú utat köti össze 51 főúttal. A főhíd csak egy része az 1682,5 méteres rendszernek, mindkét parton az árterek fölé a város felőli oldalon 13, a másikon 4 ártéri híd is épült.

Több kisebb híd is tartozik hozzá
A folyón érkezett a vasszerkezet

A folyón érkezett a vasszerkezet

A folyón érkezett a vasszerkezet


307,8 méteres hosszával ez a világ legnagyobb ún. kosárfüles hídja, de Magyarország legnagyobb nyílású hídja is, ebben megelőzve a 290 méteres Erzsébet hídat. A híd 10,5 ezer tonnás acélszerkezetét Csepelnél szerelték össze, majd a folyón úsztatták a helyére.

Miután a későbbiekben autópálya részeként működik majd a híd, ezért a 41 méter széles pályatesten az irányonként két-két 3,75 méter széles forgalmi sávok mellett egy-egy 3,5 méteres leállósávot is kialakítottak. Az egyik oldalon járda, a másikon kerékpárút is van.

A Dunaújvárosi új Duna-híd neve a Földrajzi név ajánlása alapján Pentele vagy pentelei híd lesz. – tájékoztatott minket a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., mint beruházó.