Élen a VW
Az európai piac legnagyobb szeletét a Volkswagen hasította ki, miután 846 887 autót adtak el hat hónap alatt. Ahogy idehaza, úgy a kontinenslistán is második az Opel (és a Vauxhall), amely 727 933 kocsit értékesített. A két vezető márka közötti különbség nagyobb, mint ahány autót a Kia elkelt Európában.
Nem meglepő módon a harmadik helyre a Ford került fel, amely szintén több mint hétszázezer autót regisztrált, mögötte a Renault, a Peugeot, a Fiat és a Citroën következik.
Nyertes-vesztes:
Ahogy nálunk is, úgy a többi országban is igen sikeres az új Civic és a CR-V. Ennek is köszönhető, hogy a Hondáé a legnagyobb növekedés. 2007-ben 17,3 százalékkal gyarapodtak eladásaik 2006 hasonló időszakához képest, közel 170 ezer autójuk kelt el. A legnagyobb vesztes a smart, 31,3 százalékos visszaesést produkált a miniautó, de az új modell eladásai csak most indulnak.
A Mercié a luxus piac
Ha prémium, akkor továbbra is egyértelmű a Mercedes-Benz fölénye, ám a második helyen nem a BMW áll. 2007 első hat hónapjának kimutatásai alapján pár száz darabbal ugyan, de az Audi is megelőzte. Mialatt a csillagos márka 374 341 vevőt vonzott idén, addig az Audi valamivel több, mint 353 ezret, a bajorok pedig 500-zal kevesebbet.