Mindez vélhetően annak is köszönhető, hogy kereskedők immár nem akarnak minden áron autót eladni, csökkent az irreális ajánlat „Autót nulla forinttól”, illetve vélhetően komoly visszafogó ereje van a kormányzat megszorító intézkedéseinek is.
Továbbra is a Suzuki adja el a legtöbb autót idehaza, 15 455-öt értékesítettek, amivel a legnagyobb szelet (19,9 %) övék a piacból, de a tavalyihoz képest az eladásaik 17,5 százalékot estek. Nemcsak a japán márka, de legtöbb autót eladó első 11 importőr mind visszaesést könyvelhet el. A listán a második az Opel (9726 db), harmadik a Ford (8573 db).
Jelentős növekedést mutatott fel viszont a Honda, amely 27 százalékkal felülmúlva tavalyi eladásait, június végéig 2494 autót könyvelhetett el. A Nissan 20, a Kia 45 százalékos bővüléssel zárt.
Továbbra is a kis autók kelnek el a legnagyobb számban. A vevők közel 43 százaléka választ ilyet, de jelentős (34,5 %) az alsó középkategóriás modellek értékesítése is. Ám míg ezekből a tavalyinál kevesebb fogyott, addig a drágább modellek iránti kereslet nőtt, több fogyott a terepjárókból, az egyterűekből, a sport és nagy autókból is.
Adatok: MGE