A Honda Civic Hybrid nagyjából megismételte a normál hajtású testvér eredményét – az öt csillag most is elmaradt, de félnünk nem kell, jó lesz.

Az Euro NCAP szokásos 64 km/órás frontális ütköztetésénél az derült ki, hogy a hagyományos modell egy leheletnyivel jobban védi az elöl ülőket, de a különbség pontszámokban nem kifejezhető. A vezető továbbra is a lábát tudhatja a legnagyobb veszélyben, bár az eredmény egy kicsit javult, a térd-légzsák még mindig hiányzik. Az NCAP szakemberei pontokat vontak le azért is, mert az első légzsákok nyomása nem volt megfelelő, a műszerfal egy nagy ütközésnél lefejelhető marad.

A légzsák nyomása nem tökéletes
A légzsák nyomása nem tökéletes

A légzsák nyomása nem tökéletes

A légzsák nyomása nem tökéletes


Az oldalirányú, és az oszlopteszten a Hybrid egy híján maximális pontszámot ért el, az oldalsó fej- és testlégzsákok kiválóan teljesítettek.

Övfeszítő és az överő-határoló van a Hybridben, épp csak az övek becsatolására nem figyelmeztet maradéktalanul az autó, ezért egy pontot vettek el az NCAP tesztelői. A felnőtt utasok biztonságára összesen 31 pontot osztottak ki az értékelők.

A gyermekek védelme megfelelő, a felnőtt utasok védelméhez hasonlóan négy csillagot ért (38 pont), de a hátsó ülések ISOFIX gyermekülés-rögzítő pontjainak jelölése továbbra is kifogásolható.

Gyalogosként a Honda Civic Hybrid elé lépve biztonságban érezhetik magukat – ha egy ilyen kijelentésnek lehet egyáltalán értelme -, ugyanis mind a lökhárító, mind a motorháztető éle maximális pontszámmal vizsgázott.