A FIA Túraautó Világbajnokság (WTCC) következő futamán, Svédországban mutatja be új versenyautóját a SEAT. Az autó orrában dízelmotor dolgozik. A szabályok ugyanis immár lehetővé teszik a dízelmotoros versenyautók indítását is.

Nem új keletű a dízel versenyautó ötlete, hiszen a BMW 1998-ban egy gázolajos 3-assal nyerte meg a nürburgringi 24 órás viadalt és az Audi is TDI-kkel győzedelmeskedett az utóbbi két évben Le Mansban. Ezek azonban hosszú távú megbízhatósági versenyek, ahol az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás fontos, míg a WTCC-futamok félórásak.

Magyar ötlettel versenyez a SEAT 1
Magyar ötlettel versenyez a SEAT 9


Ahogy a WTCC benzines versenyautóiban a dízel Leonban is 2,0 literes dízelmotor lesz, teljesítményük is közeli, itt 280 lóerő vár bevetésre. Ám az új SEAT TDI WTCC kanyarból kilőve komoly előnyre tehet szert 450 newtonméteres maximális nyomatékával. A motort állítólag a Leon FR motorjából fejlesztették.

Ám hátránya is van a kocsinak, mintegy 30 kilogrammal nehezebb a dízel, mint a benzines erőforrás, másfelől a töltőlevegő-hűtő és a turbófeltöltő egyaránt csak az első tengely elé kerülhetett, ami a benzines modellénél kedvezőtlenebb tömegeloszlást eredményezett.

Nálunk egy dízel verseny-SEAT nem nagy hír, hiszen Zengő Zoltán már épített itthon ilyen versenyautót, amit mi ki is próbáltunk. A WTCC-ben Jordi Gené és Yvan Müller vezetheti elsőként az autókat az anderstorpi pályán.