A német sportkocsigyártó hibrid motor beépítésével szeretné csökkenteni szabadidő-autójának, a Cayenne-nek a fogyasztását. A cél 8,9 literes átlagfogyasztás elérése. Jelenleg a legtakarékosabb V6-os motorral szerelt Cayennne is 12,9 litert nyakal be, de a Turbo S simán tünteti el a tankból ennek a dupláját is 100 kilométerenként. Mindehhez igen magas szén-dioxid-kibocsátás társul.

2009-re készülhet el a sorozatgyártású változat, melyben elektromos motort párosítanak belső égésű erőforrással, amelyet szintén átalakítanak a minél kisebb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás érdekében. A jelenleg is több mint két tonnás Cayenne-t további 150 kilóval terheli meg a hibrid hajtás és az akkumulátorok.

Késnek a hibridek
Nem is annyira gazdaságos?

Nem is annyira gazdaságos?


Ami igazán érdekessé teszi a hibrid Porschét, hogy a tervek szerint az autó képes lesz rá, hogy akár 120 km/órás tempóval is haladjon csak az elektromos motor használatával. A benzines blokk csak nagyobb sebességnél lépne üzembe. Az eddigi teszteken 9,8 literes átlagfogyasztást és 240 g/km-es CO2-kibocsátást értek el, ami 23 százalékkal jobb a tisztán benzines modellnél.

Bár egyre növekszik a Porschék száma, továbbra is viszonylag kis gyártónak számít a stuttgarti cég, ezért a fejlesztéseket komolyan meg kell gondolnia. Ám a vevői igények azt mutatják, szükség van egy kevésbé környezetszennyező modellre, és az Európai Unió újszabályai is erre kötelezik.

A költségek csökkentése érdekében a Volkswagen-csoporttal összefogva dolgoznak, így a hibrid hajtás feltűnik majd a Volkswagen Touaregben és az Audi Q7-ben is. Ezek mellett a hamarosan érkező új Porsche-limuzin, a Panamera is megkapja a motort, de a sportkocsik esetében nem készülnek ilyen „szentségtörésre”.