A 2005-ben Frankfurtban bemutatott Traveller tanulmány leszármazottja megérkezett, most már fotókon is megnézhetjük, hogy milyen lesz a legnagyobb Mini, a Clubman.

A fura kis kombi legszembetűnőbb jellemzője az ajtók elosztása, kezdjük is ezzel. Az ötajtós jármű ugyanis egyáltalán nem úgy ötajtós, mint ahogy azt megszoktuk. A hátul ülőknek a Clubmanbe már nem az első ülések hajtogatásával kell beszállniuk, de csak a jobb oldalon! Az autó egyetlen hátsó utasajtót kapott, amely abban is rendhagyó, hogy hátrafelé nyílik. Mint a kétajtós szekrény. További érdekesség, hogy ez az utasajtó csak akkor nyitható, ha már az első utasoldali bejárat is kinyílt. Az anyós dönti el ki száll be…

A jócskán megnövekedett csomagtartó hozza a második meglepetést: a hátsó ajtó osztott és oldalra nyílik. Ennek a kishaszongépjárművekre jellemző megoldásnak ad minis bájt, hogy a hátsó ajtók keretére „lefut” a tető színe.

Ötajtós MINI, de nem úgy! 1
Keresse meg a kiskaput!

Keresse meg a kiskaput!

Keresse meg a kiskaput!


De mitől is kombi a Clubman? Hát természetesen a nagyobb méret miatt. A Cooper alapjait meghosszabbították, a tengelytáv jelentősen, 8 cm-rel lett nagyobb. Ezzel nőtt a hátul utazók lábtere, és a Cooper 160 literes csomagtartóját pontosan száz literrel múlja felül a Clubmané. Sőt, az osztott hátsó ülés teljes előrehajtásával tekintélyes, 930 literes térhez jut az autó gazdája.

A motorválaszték nem tartogat újdonságot, a 75 kilogrammal nehezebb Clubman az egyes Mini 1,4-es erőforrásán kívül a márka eddig is használt motorjait kapja, tehát a 120 lóerős, 1,6-os és a Cooper S 175 lóerős, turbós benzineseit, a dízel verzió pedig egy 110 lóerős, szintén 1,6 literes motorral érkezik majd.

A Mini Clubmant a szeptemberi Frankfurti Autószalonon leplezik le hivatalosan, kereskedelmi forgalomba pedig a tervek szerint 2007 végén kerül majd.