A szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatja be a Mitsubishi új tanulmányát, a Concept cX-et. „cX” – c, mint kompakt, X, mint xover (crossover), csak hogy mindenki értse – és hogy erről is írjon egy sort a sajtó. Az előzetes tájékoztatás szerint a Concept cX csak erényekkel rendelkezik, az autó a környezetvédelem és a napi szükségletek közti eszmei egyensúlyt célozza, sőt el is éri.
A megemelt utasfülke kiváló kilátást és a szabadidő-autók biztonságát nyújtja majd a vezetőnek, míg a kompakt méret – 4100 mm-es hosszal – a városi közlekedésnél jelent nagy előnyt. A csomagok ki- és bepakolásánál pedig jól jön a korábbi Mitsubishi modelleken is népszerű osztott hátsó ajtó
A vezetési élményt az 1,8-as turbós dízelmotor, az ikerkuplungos Sport Shift Transmission (kb. sportváltó) és az összkerékhajtás biztosítják. Az aszfaltot 19 colos, 225/45-ös kerekekkel tapossa majd a Concept cX.
A környezetvédelemre sem lehet panasz, az autót felszerelik mindennel, amivel lehet: a dízelkatalizátor a kipufogóba épített részcskeszűrővel bőven biztosítja az Euro 5 károsanyag-kibocsátás kritériumainak való megfelelést. A környezettudatosság az utastérben is elsőrendű – a szénhidrogén alapú műanyagokat a Mitsubishi saját fejlesztésű Green Plastic-jével helyettesíti a Concept cX belső borításánál. A „zöld műanyag” bambuszból és más növényekből készül.
További információkat a Frankfurti Autószalon előtt szivárogtat majd a japán gyártó.