2004 októbere óta van a piacon a Dacia Logan, és a Renault által létrehozott olcsó autó már idén visszahozhatja a fejlesztés költségeit. „A Logan-modellek már idén profitot hoznak, 2009-re pedig 6 százalékos forgalomarányos nyereséget termelnek majd” – mondta Carlos Ghosn, a Renault és a Nissan elnöke.
Utóbbi igazán kiemelkedő, mert az európai tömeggyártók jó esetben 2-4 százalékot érnek. Ennél sokkal jobbat tud például a Toyota és persze a magasabb árakat elérő prémiummárkák. Köztük a Porsche a legjobb.
A Renault konszern által 2005-ről 2009-re tervezett évi plusz 800 ezer eladott autó felét a Dacia-modellek adják majd. 2005-ban 2,5 millió autót adott el a konszern, e helyett 3 300 000 modell talál gazdára 2009-ben. Addig 26 új Renault modell jelenik meg, gyakorlatilag a Twingótól a Masterig a teljes kínálat megújul.
A Logan sikerében nagy szerepe van, hogy nem használtak új motorokat, hiszen a Renault régebbi erőforrásival kezdték árusítani, illetve a padlólemeze a Renault Modus, a Clio és a Nissan Note közös eleme.
Ghosn elárulta a jövő sikerének titkát a többi gyártónak is: „Aki bizonytalan, az a kis autókkal jár a legjobban. A vevők környezetbarát és megfizethető autókat akarnak”.