Az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Felügyelet hat autógyár idei luxusmodelljét tette ki oldalütközési tesztnek. Ennek során azt a helyzetet szimulálták, amikor az autóba oldalról rohan bele egy terepjáró vagy kisteherautó. Azért éppen ezt a tesztet választották, mert az amerikai statisztikák szerint a halálos kimenetelű balesetek közel fele ma már oldalütközés miatt következik be.
Nem jött ki túl jól a BMW új ötös sorozata a tesztből. A négyfokozatú minősítésben – jó, elfogadható, nyújt némi védelmet, illetve gyenge – alulról csak a második osztályzatot kapta. Jó minősítést kapott viszont az Acura modellje – a Honda Amerikában forgalmazott luxusmárkája -, a Volvo S80-as és a BMW-hez képest nagyjából fél áron kapható Kia Amanti, nálunk Opirus. Elfogadhatónak minősítették a Mercedes E-osztályt és az idei Cadillac STS modellt.
Az Euro NCAP 2004-es európai tesztjén az ötös BMW-t a lehetséges öt csillagból négyesre minősítették a benne ülő felnőttek és gyerekek védelme szempontjából. Akkor az oldalütközésnél a maximális 18-ból 14 pontot kapott, ami sokat javított az összpontszámon, miután a 64 km/órával végzett frontális ütközésénél 16-ból 11-et szerzett. Ám ez sem sikerült elsőre, ugyanis az első tesztek után a gyár átdolgozta az autót, mert nem volt elégedett a mérőbábuk által jelezett magas terhelési értékekkel.
A BMW szóvivője szerint az egy darab amerikai tesztből nem szabad messzemenő következtetéseket levonni.
Forrás: Inforadio.hu