Tavaly még 1,6-os kompresszoros motor visított a MINI versenyautók orrában, a most bemutatott új John Cooper Works Challenge a széria Cooper S-hez hasonlóan 1,6-os turbómotort kapott.

Teljesítményben nincs különbség, hiszen ez is, az is 210 lóerős, de nyomatékban jobb a 2008-as gép 35 newtonméterrel, azaz padlógáznál 280 Nm is csavarja a főtengelyt. Amivel igazán boldogok lesznek a száguldás szerelmesei, hogy 30 kilogrammot sikerült lefaragni a korábbi versenyautó tömegéből, így 1150 kilót nyom a kocsi.

E

Igazi versenyautó
Igazi versenyautó

Igazi versenyautó

Igazi versenyautó


z nem is annyira a gyorsulásban érezteti hatását – bár az sem rossz: 6,1 másodperc 0-100 km/óra között – sokkal inkább lassulásban. Mindössze 31 méter elég, hogy 100 km/óráról megálljon a Works Challenge, és teszi ezt csupán 3,1 másodperc alatt. No persze ez nem mérhető az utcai autókhoz, mert itt Dunlop versenygumikat használnak.

A 2008-as pályautó végsebessége 240 km/óra, de nem ez dönt a versenyek során, sokkal inkább a sportfutómű. Hiába bír gokartszerű tulajdonságokkal utcán az autó, a versenypályára állítható lengéscsillapítókkal látják el.

A MINI JCW Challenge egyedi külsővel készül a versenyekre. Az egyedi lökhárítók mellett állítható hátsó szárny és diffúzor kerül az autókra.