Legutóbbi vaktesztünkön – ahol a bekötött szemű tesztelőnek csak hallás, tapintás, és szaglás alapján kellett valamiféle minőségi sorrendet felállítani az éppen nálunk lévő autók között – az Antara meglepően jól teljesített. A belső tér kidolgozását, az anyagminőséget tekintve a mezőny jobbjai között végzett. Nyitott szemel, menet közben azonban már nem ennyire rózsás az élet az Opel szabadidő-autójában. Néhány kapcsolót, gombot elég elfuserált helyen kell keresnünk, a tempomat kezelése pedig egyenesen lidérces. Szintén ergonómiai kettes alá a középkonzolra telepített kapcsoló, amely a tükrök behajtását vezérli.
Odabent
A belsőbe csak itt-ott lehet belekötni. Tesztautónk utasterének színvilága és a felhasznált anyagok valóban remek hangulatot teremtenek, kényelmesek az ülések, és a sokféle tárolórekesz is elnyeli az utazáshoz feltétlenül szükségesnek érzett kacatokat. Az ízléses bőrfotelek sajnos szinte semmiféle oldaltartást nem adnak, és a csúszós bőrkárpit sem könnyíti meg az utasok dolgát.
A belső dizájnra már jobban odafigyeltek a tervezők, így az alumínium betétekkel kistafírozott malomkeréknyi kormány és a vitatható szépségű, de kétségkívül figyelemfelkeltő kézifékkar is a belső hangulatát erőteljesen meghatározó megoldások közé tartozik. A matt fémszín még az ajtókon is visszaköszön, sőt, még a járgány külső felületére is bőven jutott belőle.
Indulás
A kétliteres dízelmotor teljesítménye papíron ugyan 150 lóerő, de menet közben ebből kevés érződik. A vezetési élményhez az automatikus váltó sem ad hozzá túl sokat, inkább csak kényelmes vele az autózás, de izgalmasnak, kalandosnak – mint amit a csinos külsőről feltételezhetünk – semmiféleképpen nem neveznénk. A tesztút végén a 10,5 literes üzemanyag-fogyasztás sem túl baráti, hiszen láttunk már hasonló méretű, de bő 100 lóerővel erősebb motorral megáldott autónál is hasonló értéket.
Kéne? Nem kéne? Kiderül a következő lapon.
Tükröm tükröm
Valamiért a dél-koreaiak nehezen tudnak hibázni, ha visszapillantó tükörről van szó. Mivel az autó hangulatán is inkább azt érezni, hogy valahol Koreában álmodták meg, nincs okunk azt feltételezni, hogy ezért nem őket illeti a dicséret. Apróság, de hasznos dolog, hogy nemcsak a belső, hanem a külső tükrök is fényre sötétedő üvegfelületet kaptak.
Sok más társához hasonlóan az Antara is inkább csak úgy fest, mint egy terepjáró, de valójában nem neveznénk annak. A 20 centiméteres hasmagasság előnyeit is legfeljebb a városi környezetben lehet kihasználni, terepen hamar odavesznének a pofás műanyag elemek az autó elejéről. Alapban a motor csak az első kerekekkel foglalkozik – így takarékosabb a menet – de ha az elektronika úgy érzi, hogy ez így már kevés az üdvösséghez, a feladat nehézségével arányosan vonja be a hátsókat is a munkába. A sáros, meredek lejtőkön lavírozáshoz is akad elektronikus segítség, a lejtmenetvezérlő.E mellett még számos funkciót rejtő, hárombetűs betűszóval kódolt funkció is jár a kocsihoz, amelyek mindegyike a bent ülők biztonságára figyel.
Kéne?
Az Antara kívül-belül egyaránt nagyon dögösre sikerült, mindig tetszik, ha egy autógyár legalább valami apró morzsát átcsempész a tanulmányautóból a későbbi sorozatgyártású modellbe is. Igaz, hogy az Antara azért jóval vérszegényebb, mint a 2005 őszén Frankfurtban bemutatott GTC névre keresztelt koncepcióautó, de mégis könnyen felismerhető a rokonság.
Mi főként városi, és hosszabb távú, autópályás munkára fogtuk be az Opel szerepjáróját, ahol nagyjából elemében is volt. Az ötfokozatú automatikus váltót nem tudtuk szeretni, talán egy tisztességes manuálissal jobban kijöttünk volna. És egy kis pluszerő sem jött volna rosszul.
Az adatok már csak egy kattintásra vannak
Műszaki adatok – Opel Antara 2,0 CDTI Cosmo | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1991 |
Furat x löket (mm) | 83 X 92 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 110(150)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 320/2000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 12,1 |
Végsebesség (km/h) | 178 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 11,5 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 6,8 |
Vegyes (l/100 km) | 8,6 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 238 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4575/1850/1704 |
Tengelytáv (mm) | 2707 |
Csomagtér (liter) | 370/1420 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1805-1907/365-568 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 65 |
Gumiméret | 235/55 R18 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 9 680 000 |
Konkurensek (forint) | Chevrolet Captiva 8 929 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 10 416 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Esőérzékelő, tempomat, fedélzeti számítógép, fűthető ülések, klíma, napfénytető, bőrborítású kormány – váltógomb, behajtható, fényre sötétedő tükrök |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Pofás, szépen berendezett járgány,de az automatikus váltó helyett inkább a manuálisra szavaznánk. |
Pontszám (max. 10) | 7, 00 pont |