2006-ban Detroitban a Jaguar megmutatta, képes lemondani a konzervativizmusról, amikor leleplezte a C-XF tanulmányt. Ha nem tennék, a cég teljesen tönkremenne. Mostanra elkészült a sorozatgyártású modell, az XF. A Jaguar S-Type utódjának komoly esélye van, hogy sikert érjen el, hiszen a tervezők megőrizték a tanulmányautó kupés formáját és sportos jegyeit.
De nem végeztek tökéletes munkát, akkor ugyanis nem rontották volna a fényszórókat a kerek betétekkel, hanem hagyták volna a koncepcióét. Ennek ellenére az autó szép! Méretét tekintve nem lesz nagyobb az S-Type-nál, hiszen a tengelytáv itt is, ott is 2,9 méter, az utastér mögött 540 literes csomateret alakítottak ki. Annak ellenére, hogy magnézium, alumínium és kompozitanyagok felhasználásával készül a járgány, az alapmodell tömege 1749 kilogramm.
Mindez azonban egyenesben nem megy a dinamika rovására, hiszen a leggyengébb 2,7 literes dízel (210 Le) is 7,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra. A Peugeot-ból is ismert motorral 230 km/órára képes az XF. Ebben a tekintetben nincs különbség a benzines között, mindegyik 250-nel repeszthet. A 3,0 literes V6-os mellett a többi JAG-ban is használt 4,2-es V8-as választható. A gyengébbik 300 lovas, míg a kompresszorral lélegeztetett változat 420 lóerőt tud, amivel 5,4 másodperc is elég a százas sprinthez.
Hátsókerék-hajtással és hatfokozatú automata váltóval kerül forgalomba az új XF, a dízelhez várható kézi váltó is. Az automata érdekessége, hogy eltűnik a régóta használt „J” kulissza. Helyette egy forgatógombbal lehet kiválasztani a megfelelő „fokozatot”, ahogy a motor is gombnyomásra indul.
Nem marad le a konkurenciától az XF, radaros holttér figyelő rendszer, tolatókamera, adaptív tempomat is kerülhet az autóba. A fűthető és szellőztetheő ülésekben ülők a középkonzol képernyőjén nemcsak a navigácisórendszer adatait láthatják, de tévét is nézhetnek.