Két héttel az Olasz Nagydíj előtt a pilóták elsősorban biztonsági kérdésekkel foglalkozó szakszervezete, a GPDA sikert ért el a pálya egyik kanyarját illetően. A monzai pálya második sikánjának átalakítása már évek óta napirenden van, de a pálya vezetősége eddig ellenállt.
Most, a nem egészen két hét múlva következő Olasz Nagydíj előtt a versenyzők félsikert könyvelhetnek el, a sikán bukóterét leaszfaltozzák a versenyre.
„Beszéltem a pálya igazgatójával a hétvégén, a második sikán kavicságyát leaszfaltozzák. Ez egy lépés a jó irányba” – nyilatkozta az ügy egyik élharcosa, Jarno Trulli.
A versenyzők azonban ezzel még nem értek követeléseik végére, távlati céljuk a kanyar ívének megváltoztatása és az általuk magasnak – és ezért az autó felfüggesztésére veszélyesnek – tartott rázókövek kicserélése.
A GPDA egyik volt vezetője, a veterán David Coulthard így beszélt a módosításról:
„Minden, ami a biztonságot növeli, jó. Tény, hogy az aszfalton jobban lassul az autó, mint a kavicsban. A kavicságyba befúródó autóról szóló régi elmélet jó, de a mostani lapos aljú autók csak pattognak a kavicsok tetején. Az aszfaltozás egy lépés a jó irányba, de még más is kell. Azok a magas rázókövek tönkretehetik a felfüggesztést.”
A további módosításokat akadályozhatják a sikántól néhány méterre álló védett fák, de a pálya vezetői és a versenyzők igyekeznek megoldást találni. Az újításokat ma mérhetik fel először a pilóták, a Monzában kezdődő tesztek alatt.