Szinte végig sikerült titokban tartania az Audinak az új A4-est. 2000-ben a Párizsi Autószalonon mutatkozott be a jelenleg is kapható középkategóriás Audi, amely ma sem mondható ósdinak, de itt az utód.  

Elsősorban a hátul ülök lábhelyére volt panasz a jelenleg futó A4-esnél, amit a gyár a hírek szerint kijavított. A kiszivárgott információk szerint 11 centiméterrel lesz hosszabb az új kocsi, az elejétől a végéig 4,7 méter. Ennek ellenére formailag alig változik a B8-as kódnevű új járgány. Nemcsak a nyújtott forma, de az 1,83 méteres szélesség is sportosnak mutatja az autót, amelyet szemből elég könnyű összekeverni az A5-össel.
 

A5 orr az A4-en
A5 orr az A4-en

A5 orr az A4-en

A5 orr az A4-en


A motorpalettán kevés újdonság lesz, azokat a dízelsoron kell keresnünk. Ahogy a Tiguanban, az új A4-esben is bevetik az új generációs, immár közös nyomócsöves dízelt, amely a Volkswagen-csoport által önállóan fejlesztet Pümpe Düse technológiát váltja le.

140 és 170 lóerős változatokban érkezik az új 2,0 literes TDI, de a 3000-es (240 Le) blokk is beépítésre kerül. A benzines kínálat a 1,8-as TFSI-vel (170 Le) indul, amit a 3,2-es V6-os (265 Le) egészít ki. Nem hiányoznak majd a sportmodellek sem, melyek közül elsőként az S4 mutatkozik be, az RS4-re még pár évet várni kell. Az S4-be az S5-ben is használt 4,2-es V8-as kerül. A 354 lóerős motorral simán futja a 250 km/órát az autó. 

Nem üres piacra érkezik az új A4-es, hiszen mind a BMW, mind a Mercedes piacra dobta már saját járgányait ebben a kategóriában.