A BMW 6-os és 5-ös sorozatában, valamint az X5 és az X3 modellcsalád tagjai új fejlesztésű aktív fejtámlákat kapnak ősztől. Az új biztonsági eszköz a ráfutásos balesetek alkalmával csökkenti a nyaki csigolyák sérülésének kockázatát.
Támlatartóból és az elmozdulni képes párnázott támlából áll az aktív fejtámla, amelyet a légzsák vezérlőegysége hozhat működésbe. Ütközéskor 60 mm-t előre és 40 mm-t feljebb mozdulhat a fejtámlák elülső része. A támla így még azt megelőzően közel kerül az utas fejéhez, hogy az hirtelen hátralendülne a fellépő erők hatására, ezzeljelentősen csökkenti a nyaki csigolyák meghúzódásának vagy sérülésének kockázatát.
A megoldás nem újdonság, hiszen a Saab tíz éve mutatta be saját aktív fejtámláját, amelyet azután az Opel Vectrákban is alkalmaztak.