Ahogy a Mercedes-C-osztály az S-re hasonlít, úgy az Audinál az A4-es sem az A6-osra, hanem az A8-asra hajaz. Látványban akár a luxuslimuzin kicsinyített mása is lehetne az A4-es harmadik generációja, úgy, hogy megőrizte elődje formáját. A korábbi gyárinak tűnő fotók után itt vannak az igazi képek és információk.
Az új autó 4,7 méter hosszú, azaz több mint 11 centiméterrel nyúlánkabb, mint elődje. Jelentősen csökkent az autó első túlnyúlása, azaz az első kerekek közelebb kerültek az autó orrához, viszont hosszabb lett a motorház, így a tengelytávolság is (+154 mm), azaz javul az autó futásminősége.
Elsősorban az új első és hátsó lámpák teszik felismerhetővé az új A4-est, melyen oldalt feltűnik a BMW-nél Chris Bangle által kitalált él az ajtók alsó részén, amit már a Q7-eshez és az A6-oshoz is lekoppintottak.
Belül is egy igazi Audival találkozunk. A műszerfal az A6-os, a középkonzol az A8-as hasonló elemének utánérzete, de önálló formákkal. A jövőben az A4-esben is feltűnik az MMI központi multimédia-rendszer, amelyen a navigációs rendszer, a hifi és más elemek beállításai végezhetők el. A változások, a navigáció útmutatásai vagy a tévéadások a 6,5 colos képernyőn követhetők figyelemmel ugyanúgy, mint a tolatókamera képe.
A kamerás sávkövető rendszer a kormány rezgetésével figyelmezteti a vezetőt, ha 65 km/óra felett autózva irányjelző használata nélkül elhagyja a kijelölt sávot. Holttérfigyelő rendszer is elérhető lesz, amely a külső tükrökben felvillanó fénnyel jelzi a vezetőnek, ha valamelyik oldalon egy megbúvó jármű közlekedik.
A felsőkategóriából érkezik az A4-esbe az adaptív sebességtartó is, amely 30-200 km/óra között képes tartani a sebességet és a távolságot, s persze az autó lelassítására is képes. A kézifék elektronikus vezérlésű, azaz elég csupán egy apró kart meghúzni az aktiváláshoz. A motor pedig a váltókar melletti gomb megnyomásával kel életre.
Öt motorral kezdődik az A4-es értékesítése, mindegyik változat, így a dízelek és benzinesek is közvetlen befecskendezésesek, és a négyhengeresek és a V6-osok is turbófeltöltést kaptak. A dízelek már nem a Volkswagen saját fejlesztésű Pümpe Düse technológián alapulnak, hanem common-rail befecskendezésesek.
Az autók alapvetően elsőkerék-hajtással készülnek, de természetesen quattro négykerék-hajtással is megvásárolhatók, a hagyományos hatfokozatú sebességváltók mellett pedig automata is társítható a motorokhoz, ez lehet tiptronic, vagy fokozatmentes multitronic is.
A Frankfurti bemutató után megkezdődik az új Audi A4 előértékesítése, de az első autók csak november végén December elején érkeznek meg magyarországra.
Benzinesek | 1.8 TFSI | 3.2 FSI |
Max. teljesítmény | 160 Le | 265 Le |
Max. nyomaték | 250 Nm | 330 Nm |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 8,6 s | 6,2 s |
Végsebesség | 225 km/h | 250 km/h |
Vegyes fogyasztás | 7,1 l/100 km | 9,2 l/100 km |
Dízelek | 2.0 TDI |
2.7 TDI |
3.0 TDI |
Max. teljesítmény | 143 Le | 190 Le | 240 Le |
Max. nyomaték | 320 Nm | 400 Nm | 500 Nm |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 9,4 s | 7.7 s | 6, 1 s |
Végsebesség | 215km/h | 226 km/h | 250 km/h |
Vegyes fogyasztás | 5,5 l/100 km | 6,6 l/100 km | 6,9 l/100 km |