A koreai gyártó kisautója jól szerepelt az EuroNCAP töréstesztjén, öt csillaggal jutalmazták. Az ötajtós kis családi autó tényleg az egész családot védi, feltéve, ha nem az autó elé állnak.
Szemből jó, oldalról még jobb
A hagyományos 60 km/órás falnaklökés esetén az utastér nem deformálódott, a vezető- és az utasoldali légzsák is megfelelően teljesített, a tesztelők csak a térd és a lábszár biztonságát kritizálták meg egy kicsit. A kuplungpedál is többet mozdult befelé 100 mm-nél, de az NCAP szakemberei ezt nem tartották veszélyesnek. A frontális tesztre 13 pontot kapott a Cee’d.
Az oldalirányú védelemben az autó a tökéletesség határát súrolja, a tesztbábun szinte karcolás sem esett, a pontszám értelemszerűen a maximális 16. Az oldalsó test- és fejlégzsákok kiválóan működtek. Az autó az oszlopteszten is hibátlanul teljesített.
A kiváló légzsákok mellett a biztonsági övekre sem volt panasz a vizsgálat során, mind az övfeszítők, mind az överőszabályzó rendszer kifogástalan. A felnőtt utasok védelme összesen 34 pontot ért.
Vigyáz a gyerekre
A gyermekülések tekintetében is jól szerepelt a Kia, a 3 éves gyermekek számára alkalmas, előre néző ülésnél ugyancsak maximumot ért el az autó, de a szinte minden autónál előforduló hibák itt is megvoltak: nem egyértelmű az első utasoldali légzsák állapotjelzője, így a hátrafelé néző gyerekülésekre veszélyt jelent, ha bekapcsolva marad. Ugyancsak nem elég világos a meglévő ISOFIX rögzítők jelölése. Sajnos a hiányosságok miatt így csak egy csillag járt.
Gyalogosok, riadó!
Utasként tehát teljes nyugalomban ülhetünk a Kia Cee’d-ben, de ha az utcán látunk egyet közeledni, inkább induljunk a másik irányba, ugyanis a gyalogosok védelmének terén siralmasan teljesített a koreai versenyző. Sem az autó elé kerülők lábát, sem a fejét nem kíméli. Eredménye 11 pont, 2 csillagocska.