Nem ez az első kitüntetése

A Ferrarinak sokat ér az a fránya felirat

A Ferrarinak sokat ér az a fránya felirat

Az Európai Unió területén rendezett futamokon 2005 óta tilos az autókon dohányreklámot feltüntetni. A szabályozás miatt a csapatok az egy szem Ferrari kivételével át is nyergeltek más szponzorokra, de az olaszok a az EU-szabályozás körén kívül eső helyszíneken most is a Marlboro logójával köröznek.

A brit Financial Times szerint az EU egészségügyi biztosa, a ciprusi Markosz Kyprianou szeretné elérni, hogy a Ferrari is megszabaduljon végre a dohányos kapcsolattól.  

„A Forma-1-es versenyzőkre hősként tekintenek, példaképekké válnak. A fiatalok nagyon rossz üzenetet kapnak, amikor a versenyzőket dohányreklámmal a mellkasukon látják” – mondja Kyprianou.

A biztos tárgyalt Albert monacói herceggel is, hogy a fejedelemségben rendezett futamon is szűnjön meg a dohányreklámozás. Monaco mellett a kínai és a bahreini futamon is legális a cigarettareklám.

A Ferrari és a Marlboro évtizedes kapcsolata azonban nehezen felbonthatónak tűnik, ugyanis becslések szerint 200 millió dollárt keres az üzleten az olasz csapat, ami még Forma-1-es mércével is óriási összeg. Kyprianou a FIA-nál sem számíthat segítségre, ugyanis az autós szervezet kimondottan hűvös kapcsolatokat ápul az EU-val.