Olaszország legnépszerűbb MPV-je 2006-ban és 2007-ben is a Lancia Musa lett. A felfrissített modelltől legalább ugyanezt a sikert várják el. A múzsa a Velencei Filmfesztiválon mutatkozik majd be.

Az olaszok a megújult Musával az eleganciát és a praktikusságot, a modernt és a tradicionálisat szeretnék ötvözni, de legalábbis ezt állítják róla. A ráncfelvarrás részeként az orr több krómozást kapott, a hűtőrács tetején pedig az új Lancia logó díszeleg. Az autó hátsóját is teljesen újratervezték, de a stílusos vonalaknál talán fontosabb, hogy ezzel 70 literrel megnövekedett a csomagtér, a 40 mm-rel alacsonyabb plató miatt pedig könnyebbé válik a pakolás. A hátsó lámpákban ledek adnak fényt.

70 literrel nőtt a csomagtér
70 literrel nőtt a csomagtér

70 literrel nőtt a csomagtér

70 literrel nőtt a csomagtér


Ugyancsak krómozást kaptak a könnyűfém felnik és Lancia-pajzs is felkerült rájuk. Az autó gömbölyű, „felfújt” alakja összességében nem sokat változott, azoknak pedig, akik szeretik a számokat, soroljuk a méreteket: a Musa 4 m hosszú, 1,70 m széles, és 1,66 m magas, a tengelytáv 2,51 m-es.

A belső térben elsősorban a komfortra és az eleganciára törekedtek a tervezők. A szín- és anyagválaszték terén nem lehet oka panaszra egyetlen leendő vásárlónak sem: 14 féle fényezés, 4 bi-color verzió, 5 belső színséma, bőr, Alcantara, króm, mesterséges anyagok tömkelege a menü.

Tényleg vonzó

Tényleg vonzó

Tényleg vonzó


A tágasság érzete az egyik legfontosabb szempont volt a frissítésnél, ehhez járül hozzá a „GranLuce” panorámatető, de a megemelt ülések is ezer irányban állíthatók, hogy mindenki megtalálja bennük a kényelmet. A vezetés zavartalanságát a 2 decibellel kevesebb zajt beengedő hangszigetelés, és a beépített Bluetooth biztosítja.

Motorok terén három Multijet dízel – egy 1,3-as 70 lóerős, egy 1,3-as, 90 lóerős és egy 100 lóerős, 1,9 literes – a választék, míg a benzineseknél egy 77 és egy 95 lóerős 1,4-es van a listán. A motoroktól függően hagyományos vagy szekvenciális automataváltó van a Musákban.