Immár hazánkban is kapható az új BMW M3. Az M GmbH új kupéja szakítva az utóbbi két modellnél alkalmazott soros hathengeres motorral, immár V8-as erőforrást rejt. A 4,0 literes blokk legnagyobb teljesítménye 420 lóerős, így minden eddiginél erősebb az M3-as.

Ennek megfelelően minden korábbinál gyorsabb is a bajorok sportgépe, csupán 4,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára. A végsebessége nem nőtt, az továbbra is 250 km/óra, bár ennél jóval többet tudna, ha az elektronika nem állítaná meg.

Nemcsak a nagyobb teljesítménnyel, de a könnyű építéssel is nagyobb vezetési élményre törekedtek a tervezők, épp ezért kapott szénszálas erősítésű műanyag tetőt, illetve alumínium motorházfedelet az M3-as. Mindez csökkenti a jármű saját tömegét, és alacsonyabb tömegközéppontot eredményez.

Az RS4 kombi és kabrió kivitelben is készül
Az RS4 kombi és kabrió kivitelben is készül

Az RS4 kombi és kabrió kivitelben is készül

Az RS4 kombi és kabrió kivitelben is készül


Bár a BMW hangsúlyozza, hogy az Audi RS4 nem konkurenciája az ő modelljüknek, azért mi ahhoz mérjük, hiszen tudásukban hasonló járművek. Ahogy a kék-fehér jelvényes sportkocsiban, úgy a négykarikás járműben is 420 lovas V8-as dübörög.

Bár ebben a magasságban sokkal inkább érzelmi, mint anyagi alapokon döntenek a vevők, azért érdemes megjegyezni, hogy az M3-ashoz jutányosabban juthatunk hozzá. Míg az Audi RS4 22,9 millió forintba, addig a BMW M3 20,7 millióba kerül.