Az első Mazda6-ost még 2001-ben mutatta be a japán gyártó, így eljött az idő a leváltására. Egyelőre csak találgatni lehet az új Mazda6 műszaki paramétereiről, de a hivatalos fényképek már megjelentek. Azonnal látszik, hogy a tervezők törekedtek arra, hogy megőrizzék az előd dinamikus vonalvezetését, amellett, hogy jóval elegánsabbá is tették az autó.
Formailag ugyan hasonlít elődjére az új hatos, de a részletek nagyon különbözőek. Az Frankfurti Autószalonon bemutatásra kerülő modell, igencsak emlékeztet a Lexus modelleire. A négyajtós hátulról tisztára az IS. Nagyon markánsan kihangsúlyozták a sárvédőíveket, ami a sportos benyomást erősíti.
Ami az ötajtóst illeti sokkal coupésabb formát kapott, amit nemcsak a lágy tetőívvel, de a csomagtérfedél rövidebb vízszintes részével értek el. Leginkább a kombi emlékeztet elődjére. Elöl xenon, hátul LED-es lámpákat alkalmaznak.
Ami a belsőt illeti, ott a Mazda MX-5 lehetett a kiinduló alap, hiszen a műszerfal, az ajtópanelek és a középkonzol is nagyon hasonló. Ez utóbbi persze az egyszerűbb kivitelre igaz, mert a jövőben nagyképernyős navigációs-rendszer is rendelhető lesz.
Olyan extrák teszik kényelmessé az autót, mint az aktív sebességtartó automatika, tolatóradar, kétzónás klíma, hangvezérlésű Bose hifi. A motor gombnyomásra indul.
Az biztos, hogy a tervezők a vezethetőség, a minőség, a biztonság és a környezetvédelem tekintetében is javítottak az elődhöz képest. Az új hatosnál is alkalmazzák az új Mazda2-nél kitalált súlycsökkentési eljárásokat.
Mint azt az importőrtől megtudtuk, az új Mazda6 Magyarországra februárban érkezik.