Tízből egy
Pár hete egészen véletlenül a magyar népautóból a svéd népautóba ültem át. Az itthon legjobban fogyó Suzuki Swiftet a fogyasztási teszthez kértük kölcsön, svédországi párját pedig az importőrtől kaptuk, mert most egészen új. Otthon önmagában a V70-re a teljes autópiaci torta 10 százaléka jut.
Az új V70-ről is elsősorban az süt, hogy Volvo, de azt nehezebben találja ki az átlagember, hogy melyikről is van szó. Az egymásra szemből nagyon hasonlító autókról nemrég az Audinál is megkérdeztek egy főmuftit. Mint kiderült, a márkán belüli differenciálástól ők sem fáznak, mert az elsődleges cél, hogy a bámészkodó levegye: egy Audit lát.
Boldog békeidők!
A legújabb kombi Volvo azért jó, mert minden benne megtett kilométer a boldog békeidők nyugalmához, rendezettségéhez visz kicsit közelebb. Beülünk, és otthon vagyunk. Az ülést a felső kategóriás német kombikban lejjebb lehet engedni, de ez más autó.
Itt nem a hűvös technoid benyomás vagy a mercedeses polgári jólét dominál, barátságosabb és emberközelibb a hangulat. Kikezdhetetlenül kényelmesek és barátságos tömésűek az ülések, a V70 belső teréből kevesen kívánkoznak más autóba.
Az emberközeliség a hátsó sorban szó szerint is működik, az átlagosnál kevesebb a hely, de az elődnél így is tágasabb a V70. Örömteli, hogy a hátsó utasok nincsenek ugyanarra a műsorra kényszerítve, mint az elsők. A Volvónál érdemes költeni a gyári hangrendszerekre. Aki nekiáll beállítgatni a hifit, az kényeztetheti magát a Bartók rádiótól az AC/DC-ig mindenféle minőségi zenével.
Okosan, praktikusan
A lebegő középkonzol most már márkavédjegy, az S40-V50 és az S80 után a V70-ben is van egy rakodásra nemigen használható üreg a lapos középkonzol mögött. Talán pont ez a részlet nem illik a skandináv dizájn alapelveihez (célszerű és esztétikus), de máshol ilyesmi nincs, amivel erősítheti a kötődést az autóhoz.
Okos és praktikus a csomagtér kialakítása. A kulcsról elvégzett gombnyomásra feltárul az ötödik ajtó, zárását is motor végzi. A csomagtartó felosztása és a cuccok rögzítése is jól megoldott, látszik, hogy a svédeknél azon túl is jutott figyelem leghátra, hogy bőséges legyen a hely.
A V70-hez választható FOUR-C néven egy elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás, amire azoknak érdemes költeni, akik sietnek kanyargós úton. Ők csökkenthetik az oldaldőlést Sport- és Advenced-üzemmódban, de aki úgy halad, ahogy az egy családi kombihoz jobban illik, meglesz az egyszerűvel is. A rugózási kényelem közepes marad a bonyolultabbal is.
Relaxálás gyorsan
Autópályán a V70 megingathatatlan. A relaxált nyugalom 200-nál is kitart, persze a csend és a stabilitás ebben az autóban is megtizedeli az egy megtett kilométerre jutó élményeket. A méretes, erős és gyors nagyautókban az ember el van szigetelve a világtól.
A dörmögő motorhang megakadályozza, hogy teljesen elveszítsük sebességérzetünket. Az öthengeres dízel elinduláskor kicsit várat magára, ami a hatgangos automatával jobban leplezhető, mint kuplunggal és kézi váltóval. Aztán megjön az öthengeres dízelmotortól megszokott nyomaték, ami bőven kitart hatodikban és autópályán száguldva is. Megnyugtató érzés, hogy mindig számíthatunk a D5-dízel erejére.
8 liter alatt, 12 millió felett
A svéd óriáskombi keveset fogyaszt, de egészen másként, mint a cikk elején emlegetett Swift. Utóbbi attól takarékos, hogy olcsó: papírkasztni, apró motor, se légkondi, se biztonság, de az itthoni átlagfizetésekbe ez fér bele, legyünk őszinték.
A dízel Volvo a legkorszerűbb befecskendezéssel, intelligensen megépített, nem dögnehéz, de a Kamaznak is ellenálló karosszériával tud takarékos lenni. Persze messze nem annyira, mint az előző Swift, mert csodák ritkán vannak.
Lapozás után jönnek a műszaki adatok és az árak
Műszaki adatok – Volvo V70 D5 Momentum | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2400 |
Furat x löket (mm) | 81,0 X 93,15 |
Hengerek / szelepek száma | S5/20 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 136(185)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 400/2000-2750 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 8,9 |
Végsebesség (km/h) | 225 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 8,3 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,5 |
Vegyes (l/100 km) | 6,5 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 172 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4823/1861/1547 |
Tengelytáv (mm) | 2816 |
Csomagtér (liter) | 575 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1652/528 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 70 |
Gumiméret | 205/55 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 11 950 000 |
Konkurensek (forint) |
Audi A6 Avant 2,7 TDI, 13 137 200 BMW 525d Touring, 13 331 000 |
Tesztelt autó ára (forint) |
|
A szériafelszereltség fontosabb tételei |
ABS, DSTC (ESP), első, oldalsó és függönylégzsák, elektromos rögzítőfék, ködfényszóró, fedélzeti számítógép, távirányítós központi zár, elektromos ablakemelők elöl-hátul, gombnyomásra nyíló-záródó csomagtérajtó, 16 colos könnyűfém keréktárcsák, CD-s rádió Aux-bemenettel, automata légkondicionáló, sebességtartó automatika, vakító fényre elsötétedő belső tükör, bőr üléskárpitozás, ülésfűtés elöl |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye |
A V70 egy színvonalas, tágas, elegáns kombi, de az is örömteli benne, hogy ára és méretei ellenére nem vált ki ellenszenvet. A bevált dízelmotor a kézi váltóval meglepően alacsony fogyasztásra képes. |
Pontszám (max. 10) | 8,5 pont |