BMW X6: kupészerű terepjáró, nagyon izgalmas, extravagáns külsővel
Brabus smart: 112 lóerős narancssárga förmedvény, 205/35-ös gumikon. Különleges széria, limitált példányszámban. Nem mintha sokan akarnák megvenni?
Chevrolet Aveo modellfrissítés: és ennyi
Citroën C4 Flexfuel: 1,6-os 112 lóerős. Megy E85-ös etanollal vagy benzinnel. Ahogy kedvünk hozza.
Citroën C5 Airscape: rálát az égre, mert nyitott a teteje. Elvileg a C5-ös méretű Citroën lenne, de gyakorlatilag kétséges, hogy a Citroën tényleg készíteni fog középkategóriás kabriót. Pedig azt mondják. 205 lóerős a beléépített 2,7 literes dízelmotor. Nem lesz ehhez hasonló kabrió, de azért az sejthető, hogy a következő C5 milyen is lesz. Hát ilyen.
Citroën C-Cactus: tanulmányautó, dízel-hibrid motorral. 70 lóerős dízelmotorja mellett dolgozik a 30 lóerő körüli teljesítményű villanyos motor. Így neki csak 2,9 liter gázolaj kell 100 km-en. Megfutja a 150-et, ha nagyon akarja. A Citroën és a Peugeot a dízelhibridben látja a közeljövő megoldását az üzemanyag bajokra. Élő autójuk még nincs, de tanulmányból készítettek már sokat.
Ford Fiesta: még csak tanulmány, de jól mutat. Hivatalos nyelvezet szerint a kinetikus design vezette a tervezők kezeit, amikor a sportos formákat vetették papírra. Csak emlékeztetőül, a Mondeo és az S-Max is ettől olyan, amilyen.
Ford Kuga: Focuson alapuló terepjáró. Valóban létezik már, jövőre kapható is lesz. Ellenfelei a Toyota Rav4, Honda CR-V. Eleinte 2,0 literes, 136 lóerős dízelmotorral lehet csak kapni. Izgalmas, szép jármű.
GM HydroGen4: 4,2 kilo hidrogénnel elmegy 320 km-t az autó, miközben akár 160-al is hasíthat. A GM a hidrogénhajtásban látja a jövőt és most ezt be is bizonyítja tanulmányával. A jármű valós körülmények között jövőre kezdi bizonyítani életképességét. Utcai tesztjeit Amerikában ekkorra időzítették.
Honda: lesz kicsi sportos hibrid autójuk, és új Accord.
Jaguar XF: 5-ös BMW méretű autójuk nem szép, viszont érdekes. De nevéhez illőn mesterien megmunkált belül. Motorjaival nem okoz meglepetést, mert a Jaguarnál fellelhető benzines kínálat és a PSA-val közös V6-os dízel kerül az orrba.
Kia Ceed három ajtóval: és ennyi. A többi ugyanaz, mint az ötajtósnál. Feltűnően szép az autó! Neve egyébként Pro_cee’d, ezzel is utalva arra, hogy az ötajtós és kombi mellett önálló darab kíván lenni. Lesz egy sportkupé is, az Audi TT tervezőjétől.
Lexus GS450h modellfrissítés: finoman módosítanak az autó hibrid rendszerén, hogy nagyobb legyen az összhang.
Mazda6: teljesen megújult a japán középkategóriás jármű. Mint minden tisztességes megújításkor, nagyobb lett ezúttal is az autó. Egyből megcsinálták mindhárom karosszériaváltozatot (kombi, lépcsőshátú, ferdehátú). Új benzinmotorja 2,5 literes és 170 lóerős. Februárban érkezik Magyarországra az autó. Új még a dízel Mazda2.
Mercedes: okos dízelmotorokkal jönnek elő, mint a Volkswagen. Kicsit hozzányúlkálnak meglévő motorjaikhoz, hogy kevesebb gázolajat igyanak, és ne olyan sok káros anyagot bocsássanak ki. A C-osztály kombija itt debütál, lesz náluk sok hibrid és az F700 személyében egy luxusautó, de csak tanulmányként.
Mini Clubman: kombi ez, vagy mi a fene. Nem túl szép, de állítólag ugyanolyan király vezetni, mint a rövidebbet. Ciki, hogy jobb oldalt van a hátsó utas ajtó, zugolódnak is a britek.
Mitsubishi Concept-cX: tanulmányautó, de azért érdekes, mert dízelmotorja annyira tiszta, hogy már most teljesíti az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normát. 1,8-as 135 lóerővel és 280 Nm-es nyomatékkal. Finom összkerék-hajtással és DSG-szerű automata váltóval szerelték fel.
Mitsubishi i-EV: elektromos miniautó 130-as végsebességgel, 64 lóerős teljesítménnyel.
Nissan Mixim: a Micránál is kisebb és hál’ Istennek csak tanulmány. Mert rettenet ronda. 950 kilo és elektromos motorok tolják előre elöl-hátul. A vezető középen ül, két utasa mögötte. Az egész autó olyan, mint egy bukósisak, a cockpit meg játékgépek konzolaira emlékeztető. Nem tudni, mi a terve a Nissanak a játékautóval.
Opel Agila: szebb mint volt, és ezt is itthon gyártják majd.
Opel Corsa hibrid: na, ebből is készült hibrid, és még milyen okos, ügyes! 3,75 litert fogyaszt, gázolajból. Az 1,3-as dízelmotort egészítették ki elektromos hajtással.
Peugeot 207 SW Outdoor: a kombi terepjárósított mása. Egyedi műanyag cuccokkal, gyaníthatóan gyenge terepjárási képességgel, de vagány formával.
Peugeot 308 és társai: nem a franciák terepe, mégis szép számmal visznek magukkal 308-ast. A szériakész 5 és 3-ajtós mellett kiállítják az RC Z tanulmányt, ami azt mutatja meg nagyjából, milyen lesz a jövőre érkezik CC. A Peugeot 308-asból és készült dízel-hibrid tanulmány. Az adatok másolják a Citroën tanulmány számait. 3,4 literes fogyasztás, 109 lóerős teljesítmény. 2010-től tervezik a forgalmazást. A 308 SW Prologue a kombi előhírnöke. 4,5 méter hosszú.
Porsche Cayenne Hybrid: V6-os benzinmotorjához elektromotort passzítottak. Így érték el, hogy a hybrid Cayenne 8,9 litert fogyaszt százon. Készül egy erősebb Cayenne is színtiszta benzinmotorral és 405 lóerővel. GTS néven. Azt is mondja a Porsche, hogy a négyajtós Panamerából is mindenképpen készül majd hibrid, valamikor 2009-ben.
Renault Laguna Coupe: koncepcióautó, de hivatalos forrásból már megerősítették, szériatársa 2008-ban utcán lesz. Szép látványos kupé, fehérben.
SEAT Tribu: játékos tanulmány három ajtóval és Suzuki Vitara látványú városi terepjáró kasztnival. A Lamborghini formatervezői rajzolták állítólag, és azt mutatja, milyen lesz az új Ibiza és a SEAT új limuzinja (mint anno a Toledo)
Ssangyong Kyron modellfrissítés: nem kell örülni, nem lett szebb. Jó hír, hogy rondább sem.
Ssangyong WZ-limuzin: tanulmány, de azzal rémisztgetnek, hogy 2009-től célba veszik vele Európát. Nem kisebb ellenfeleik vannak, mint az ötös BMW és a Mercedes E-osztály. Ők most biztos félnek.
Suzuki Kizashi: tessenek vigyázni, a Suzuki világot fog hódítani. Ennek előszele a Kizashi (magyarul: ízelítő). Fejükbe vették, hogy az európai középkategóriás nagyágyúkat (pl. VW Passat és Ford Mondeo) leverik, majd 2010-től. Ilyen autókkal képzelik ezt, mint pl. a Kizashi. És természetesen jön a Wagon R+ utód, a Splash.
Trabi: megvette egy okos német modellcég a Trabi nevet, és készített is egy tanulmányt, amit kiállít a szalonon.
Volvo: konnektorról tölthető autót állítanak ki, a C30-asra épül a tanulmány. Az akksi 100 km-t bír, de van mellette 1,6-os flexifuel üzemanyagos motor, ami benzint és alkoholt nyel. Ő tölti az akksikat, ha nincs a közelben konnektor. Optimális esetben 5,5 litert fogyaszt az autó.
VW Caddy Maxi: ha nem lett volna elég hosszú, most hozzátettek 47 plusz centimétert.
VW Golf Bluemotion: 105 lóerős dízelmotorja 4,5 litert fogyaszt átlagban. A fogyasztáscsökkenést az elektronika áthangolásával, a légellenállás csökkentésével, a váltó áttételek módosításával érték el. Eredetileg jó fél literrel fogyasztott többet az 1,9-es dízel Golf. Új a Tiguan, egy kompakt szabadidőautó és az up!, amely még csak koncepcióautó, de megvalósul.