Eltűnik a gyengébbik dízelmotor
Umeshita úr vezette a fejlesztést

Umeshita úr vezette a fejlesztést

Umeshita úr vezette a fejlesztést


Meghajlás, japánosan

Sikerült ugyanis időpontot egyeztetni az autó kifejlesztését irányító főmérnökkel. Ryuichi Umeshitát egy PR-vezető kíséri, szintén Japánból. Rendkívül tiszteletreméltó mindkettejüktől, ahogy addig küzdenek a nevem kiejtésével, amíg a Szörényi-san hasonlít az általam mondottra.

Próbálok én is rendesen viselkedni, állítólag a meghajlásból a fiatalabbak csak az idősebbek után egyenesedhetnek ki. Ez félig sikerül csak, de aligha okozok meglepetést. Ryuichi Umeshita 19 éve van a Mazdánál, kezdetben a tolótetőkön és az ajtókon dolgozott. Egy MX-5-tel jár, kedvenc régi Mazdája a Cosmo Sport és kiválóan beszél angolul, szemben az idegen nyelvek terén általában kihívásokkal küzdő japán menedzserekkel.

Súlycsökkentés híján 90 kilót hízna

Súlycsökkentés híján 90 kilót hízna

Súlycsökkentés híján 90 kilót hízna


Súlycsökkenés: egy mázsa felett

Az első témánk a súlycsökkentés, mert a Mazda6 úgy lett könnyebb akár 35 kilóval elődjénél, hogy közben megnőtt! Umeshita úr szerint azért léptek feljebb ők is a méretekkel, mert a kategória nő és nem akarták rontani relatív pozíciójukat a Passattal, a Mondeóval vagy a japán konkurensekkel szemben.

A súlycsökkentésre minden mérnökcsapat bedobott ötleteket, ahogy a Mazda2 esetében is. Az elektromos alkatrészek ügyes csoportosításával rövidebb kábelköteg is elég, a hangszórók mágneseinek lecserélése pedig 1,5 kilót hozott. A tömegcsökkentési erőfeszítések híján a növekedés és a zajcsökkentés miatt 90 kilót hízott volna a Mazda6, tehát összesen 125 kilót olvasztottak le róla a japánok.

Drága öröm a karcsúság

A lópatkóval csökken a légellenállás

A lópatkóval csökken a légellenállás

A lópatkóval csökken a légellenállás


A legtöbbet az ultramagas szilárdságú acélfajták hozták, amivel a karcsúcsodáson túl 30 százalékot nőtt az ötajtós karosszériamerevsége – mesélte büszkén az autó fejlesztési vezetője. A kevesebb kiló több dinamizmust, kisebb fogyasztást és csekélyebb károsanyag-kibocsátást jelent, így érdemes költeni rá, mert a szilárdabb, de könnyebb acél nincs ingyen.

0,27-re csökkent az ötajtós és a limuzin alaktényezője, amivel kapcsolatban egy részletre hívta fel a figyelmünket. Az első kerekek előtti légterelőt ők nem egy él, hanem „horseshoe” – mondta. Ciki lett volna bevallani, hogy nem értem, ezért később megnéztem az autón, mi is az a „lócipő”, hát patkót jelent. A puha gumiívvel a levegőt körbevezetik az amúgy falként meredő kerekek körül. Egy okosság, ami másnak nem jutott eszébe.

Dízelügyben ért pár meglepetés. Részletesebben a túloldalon


Feleannyi dízel

Az eddigi kettő helyett egyetlen dízelmotorja lesz a típusnak, 140 lóerővel és 330 Nm-rel. Erősebbet nem terveznek – tudtuk meg az interjú során. A kétliteres benzinesen kívül marad az 1,8-as benzines, új viszont egy 2,5 literes motor. A 170 lóerős benzines nyomatékosabb, kevesebbet fogyaszt a korábbi 2,3-asnál.

Sportos marad és komfortosabb lesz

Sportos marad és komfortosabb lesz

Sportos marad és komfortosabb lesz


Mindent tudnak a Passatról

A Mazda mindig ritka gondos konkurenciaelemzést végez, ezért erre most is rátértünk. A Passatot nagyon alaposan megnézték – mondta a programmendzser, ezenkívül az Accorddal és az Avensisszel foglalkoztak behatóbban.

A futómű tökéletesítése érdekében sokat autóztak a 3-as BMW-vel is, de bizonyos finomságokat fronthajtású autó nem érhet el, ez azért kiderült. Nem véletlenül hajt hátul az RX-8 és az MX-5 is.

Kényelem és sportosság egyszerre

Nem a Mondeo rokona, a Mazda6 önálló

Nem a Mondeo rokona, a Mazda6 önálló

Nem a Mondeo rokona, a Mazda6 önálló


Négy évet vett igénybe az új Mazda6 kifejlesztése, ebből 18 hónap telt el a tervezési fázis befejezését követően. A padlólemezt az elődtől vették át, ahogy sok módosítás után a futóművet is. A Mazda6 önálló padlólemezen áll, nem a Mondeo vagy a Volvo S80 rokona, ahogy dízelmotorja is saját fejlesztés – hangsúlyozza Umeshita úr.

A legnehezebb feladatuk a kényelem és a sportosság közötti jobb összhang megteremtése volt. A precíz kormányzáshoz például minél keményebb gumielemeket szeretnének a futóműbe pakolni, de a merev szilentblokkok zajosak és kényelmetlenek. A mérnökök nekifutottak újra és újra, egészen addig, amíg az eredménnyel elégedettek lehettek.

Jóval halkabb lesz elődjénél

Jóval halkabb lesz elődjénél

Jóval halkabb lesz elődjénél


tthon jövő januártól

Az új Mazda6 MPS-ről Umeshita azt nyilatkozta, hogy ő örömmel beszélne róla, de a velünk tartó Taira san a kommunikációs részlegtől nem engedi. Ebből szinte biztos, hogy újra lesz sportmodell.

Németországban vagyunk, ezért a magyar importőr képviselőjétől egy levezető sör mellett tudom meg, hogy hazánkban 2008. január-februárban jelenik meg a Mazda6. A limuzinból, kombiból és ferdehátúból álló kínálatot áprilisban teljesíti ki a dízel.