A Mercedes, a Müncheni Műszaki Egyetem és a Fraunhofer Intézet közös kutatást szervezett. A kutatásban nyolc 33 és 53 év közötti személy vett részt, akik egy tesztpályán két autót vezettek: egy új Mercedes C-osztályt és egy 1983-as 190 E-t. A vezetők érzelmeit hang- és arcelemzéssel, valamint kikérdezéssel térképezték fel. A cél az volt, hogy a német gyártó felmérje, mi okoz örömet az autózásban, mi is a vezetési élvezet.
Az arcelemzések során egymillió vezetés közben rögzített képet elemeztek ki számítógéppel. Az elemzés során mind az arckifejezéseket, mind azok erősségét figyelembe vették, a korábbi hasonló kutatásoknál mért átlagnál intenzívebb örömöt jelentő arckifejezéseket könyvelték el vezetési élvezetként. Nem meglepő módon az új C-osztályban a vezetők jobban érezték magukat, volt, aki akár 48 százalékkal több örömről tett tanúbizonyságot, amikor az újabb Mercit vezette. Örömöt legtöbbször az éles kanyaroknál, kis csúszásoknál éreztek a vizsgálati alanyok.
A hangelemzésnél az alanyokat arra kérték, hogy vezetés közben hangosan gondolkodjanak, mondják el érzéseiket, majd a rögzített felvételeket a számítógépes elemzés során négy héten keresztül 1200 jellemző alapján vizsgálták. Az eredmények alapján arra jutottak – ki gondolná? -, hogy a résztvevők a tesztpálya 72 százalékán jól érezték magukat az új modellel, míg a 83-as járgány már csak fele ennyi örömöt okozott.
A kikérdezések során a tesztalanyok túlnyomó többsége a vezetési öröm fő forrásaként az autó irányíthatóságát és a biztonság(érzetet) említette, ezért szerepelhetett jobban a mai modell negyedszázados társánál. Bámulatos. Természetesen a Mercedes a kutatás eredményei alapján az említett területekre helyez majd még több hangsúlyt.