Nullát károsanyagot bocsát ki
Nullát károsanyagot bocsát ki

Nullát károsanyagot bocsát ki

Nullát károsanyagot bocsát ki


A Frankfurti Autószalonon idén szinte minden az alternatív megoldásokról szól. Bámerre nézünk, mindenhol CO2 és fogyasztási adatok a falon, az autókon, a brossúrákon. Nem véletlen, hiszen az Európai Bizottság nehéz feladat elé állította az autógyártókat a következő években. 2008-ra a gyártók járműpalettájának átlagosan 140g/km, 2012-re 130 g/km alá kell menniük a károsanyag-kibocsátással. Jelenleg ettől igen messze vannak még az autógyárak. Első összeállításunkban a BMW, a Mercedestandján néztünk körül, de később a többieket is elővesszük.

a videó a hirdetés után indul

BMW – Efficient Dynamics

A bajorok Efficient Dynamics néven hívják a károsanyag-kibocsátás csökkentésére kidolgozott programjukat, amivel feladják a leckét a konkurenciának. Itt nem egy alternatív hajtásról van szó, hanem a meglévő dízel és benzinmotorokat próbálják gazdaságosabbá és kíméletesebbé tenni, úgy hogy közben még a teljesítményt is fokozzák.

Több mint 120 ezer efficient BMW ment már el

Több mint 120 ezer efficient BMW ment már el

Több mint 120 ezer kelt már el


Eszköztárukban széles a választék. Ilyen a korábbinál hatékonyabb direktbefecskendezés, a fékenergia-újrahasznosítás, az automata start/stop funkció, vagy az elektromos szervokormány.

Ugyan sosem étvágyukról voltak híresek a BMW-motorok, ezekkel az apró trükkökkel mégis jelentős eredményeket értek el. Jelenleg már több modell is (116i, 118d, 123d, 318d, 320d, 520d) tudja a 140 g/km alatti kibocsátást, és ezeket az autókat már javában vásárolják. Augusztussal bezárólag már több mint 120 ezer Efficient Dynamics BMW-t adtak el, de az év végére 400 ezer ilyen autóval számolnak.

X6 ActiveHybrid

Több motor már 140 gramm alatt van

Több motor már 140 gramm alatt van

Több motor már 140 gramm alatt van


Az igazán nagy durranás a BMW új X6-os koncepcióautója bemutatása volt. A X6-os egy kupénak tűnő négyajtós szabadidő-autó, ami hosszabb és szélesebb még az X5-ösnél is. Impozáns méreteivel, és meredeken lefelé ívelő tetővonalával feltűnő jelenség lesz az utakon, ha ilyen marad a széria is, amire minden esély megvan.

A X6-osból egy hibridváltozat is kigurult a közönség elé, amiben két elektromotor és egy elektronikus, változó áttételű sebességváltó csökkenti a fogyasztást. Az X6-os képes csak elektromos módban is működni, de főként együtt dolgozik a kétféle erőforrás. A BMW 20 százalékkal kisebb fogyasztást ígér a hagyományos változatokhoz képest.


Egy nagy rakás Mercedes  

Road to the Future – út a jövőbe, hirdeti a Mercedes. A koncepció lényege a kibocsátás csökkentése olyan módon, hogy a biztonság, a komfort és a vezetési élmény se szenvedjen csorbát. Elsősorban optimalizált hatékonyságú motorok hibridmegoldásokkal való összekapcsolása tartozik ide, de a hat kiállított BLUETEC dízel is, és a 2010körül érkező BLUETEC HYBRID kínálat is a program része. Keveset fogyasztó autók, és különböző megoldások a Mercedes standján,ameddig csak a szem ellát.

Jön Európába

Jön Európába

Jön Európába


Az E300 BLUETEC az Amerikában az év zöld autójának választott E320 BLUETEC utódja, és a legtisztább, legtakarékosabb dízel autónak hirdetik kategóriájában. Megjelenése 2007 decemberében várható, amit 2008-ban az R, az ML és a GL 320 BLUETEC, 2009-ben a C250 BLUETEC követ.

Idén decembertől újabb takarékos dízelmotorok is érkeznek, lesz 170 lóerős C220 CDI 6,1 literes átlagfogyasztással, C200 CDI 136 lóerővel és 5,1 literes fogyasztással. Nem maradnak új motorok nélkül a kisebb modellek sem, az A160 CDI (119g/km) és a gázos B170 NGT (135 g/km) is befut 2008 nyaráig.

Hibridek közül az S400-as és a ML450 HYBRID érkezik hamarosan, Mindkettő ugyanazt a 279 lóerős, V6-osbenzinest kapja majd, amit két-két elektromotorral egészítenek ki. Az S-osztálynál ugyan csak 20 lóerőt ad pluszban az elektromosság, de a 190 grammos CO2 kibocsátás előkelő egy luxuslimuzintól. Az ML450 többet tud ennél, ott 321 lóerőre gyarapodik a teljesítmény, a fogyasztás 7,5 literre, a CO2 kibocsátás 185 grammra csökken.  
 

Maybach utód lehet

Maybach utód lehet

Maybach utód lehet


A Mercedes megalomán kiállítási épületének legérdekesebb és egyben legnagyobb darabja az F700-as luxusautó-koncepció. A még meglehetősen modern formát öltő F700-as a Maybach hasonló méretekkel rendelkező luxuslimuzinját válthatja le. Ránézésre a legutolsó részletre is ügyeltek a tervezésnél, de a cél egyértelműen a hátsó utasok kényeztetése volt.

A hajtásról egy un. Diesotto (Diesel és Ottó szavakból), a dízel és benzin motorok kedvező tulajdonságait egyesítő motor gondoskodik. A mindössze 1,8 literes, négyhengeres turbómotort egy kisebb és egy nagyobb turbó segíti, teljesítménye 238 lóerő, amihez még 20 lóerő társul pluszban feltehetőleg egy elektromotor által. A fogyasztás és a CO2 kibocsátás elképesztően alacsony, 5,3 liter és 127 gramm / km a két érték. A menetteljesítményt és a várható megjelenés idejét is homály borítja egyelőre.