Van két alaptételünk: 1. Ajándékot kapni mindenki szeret. Ezt saját magából kiindulva a legtöbb ember visszaigazolná, persze örömöt szerezni még jobb érzés. 2. Állítólag a leggazdagabbak odafigyelnek arra, miért is adnak ki pénzt.
Extrák, olcsóbban
A két elvből az Audi azt vezette le, hogy fél áron ad mindenféle extrákat, mert az így boldogított tehetősek örülnek az ajándéknak, nekik meg ez nem kerül olyan sokba, és máris kész a jól működő biznisz. Illetve Business.
Az Audi a négy- és hathengeres A6-osok vásárlóinak szeretne kedvezni, akik eleddig költöttek rendesen az extrákra. Nem olyan rég tudtam meg, hogy a háromezres TDI quattrók 14 milliós alapárára 3-4 millió forintnyi többletfelszerelést dobnak rá a megrendelők. Business-felszereltséggel most kevesebből kijönnek az extrák, aki bőszen oszt és szoroz, annak nagyjából 50 százalékos árelőnyt ad ki a számológép.
Kormányzati gépjármű
Itthon egyébként ez a modell a legkedveltebb, mármint a háromliteres dízel A6. A most jó hároméves típus olyan jellegű autó, amelyben ritkán éri inzultus az embert. Nagy, fekete, előkelő és az átlagosnál kétszer-háromszor erősebb autó. Jólétet és hatalmat jelent annak, aki vezeti. A borzasztóan lecsúszott, gömbölyű elődmodellel szemben a mostani A6-tal kevés külteleki erőember nyomul.
Egyedül az épp aktuális kurzus fejesei gondolkodtathatják el a tehetős vállalatvezetőt, de erről nem az autó tehet. A tavaly gyártott 224 000 db A6 hány ezreléke landolt a magyar kormányzatnál?
Mindig quattro
Az Audi határozottan terelgeti a vásárlókat, mert a 3,0 TDI csak összkerékhajtással kapható. Ezzel a kényszerkapcsolással néhány dőre vásárlót eleve megmentenek attól, hogy a dízelmotor 450 newtonmétere csúnya konfliktusba keveredjen az első kerekekkel. Ezt az erőt érdemes a quattrohajtásra bízni, amely klasszikus mechanikus szerkezet, középen egy nyomatékérzékeny (Torsen=torque sensitive) differenciálművel, amely az erő 75:25 és 25:75 arány közötti elosztásával segíti a tengelyeket.
Semmit nem érzékelni abból, ami épp történik, az autó bármilyen gázadást gyorsulásra vált. Lerajtolhatunk másokat, ha szeretnénk, de főleg a fölényes biztonság és a zavartalan haladás miatt jó a négy hajtott kerék.
Nagy adag szervorásegítéssel dolgozik a kormány, amitől a terebélyes autó egész könnyednek tűnik. Ha a fotelek kényelmében, a gondosan megteremtett csendben nem andalodunk el, tempósra is vehetjük a figurát.
Kalandmentes gyorsaság
Az A6 a kalandmentes száguldás autója, autópályán és országúton is. Ha nem szűk kanyarokban sietünk, ahol kijön a súlyos orrnehézség, a nagy limuzin az aszfaltra ragad, és csak hasít. Gyorsan vagy nagyon gyorsan, egyre megy. A kilométerórán háromjegyű számok jelzik, hogy azért ez nem volt lassú, de érzésre messze vannak a határok.
Az automata váltó egyszerre kényelmes és értelmes, kár lenne kézzel kavarni a hat fokozat között, ha ezt a gép ügyesen megteszi helyettünk. A Tiptronickal amúgy is válthat kézzel, aki szeretne.
Tankolás, néha
Csudajó az A6, de szerintem fölöslegesen nagy lett. Minek kell 10 centivel túlnőni az E-osztályt? Oké, a csomagtartó tényleg óriási, és bent sem szorul össze négy magas és testes utazó, de ez nem egyedi a nagyautók között. Az 5-ös és az E-osztály kicsit szűkebb, de mondjuk a Vel Satis meg lényegesen szellősebb.
A dízelmotor a bikás erőn kívül abban a szerencsében részelteti az utasokat, hogy a jó nagy tankot nem kell gyakran utántölteni. Városban nálunk 13 liter fogyott, ekkora súly, ennyi lóerő és ilyen kényelem mellett ez a reális. Országúton már 9 literből jól lehetett haladni az összkerekes nagyágyúval. Ingerszegényen ugyan, de autoriter hatásának minden örömével.
Az árcédula a következő oldalon jön
Műszaki adatok – Audi A6 3,0 TDI quattro Tiptronic | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2967 |
Furat x löket (mm) | 83 X 91,4 |
Hengerek / szelepek száma | V6/24 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 171(233)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 450/1400-3250 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 7,1 |
Végsebesség (km/h) | 247 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 11,8 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 6,6 |
Vegyes (l/100 km) | 8,5 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 224 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4916/1855/1459 |
Tengelytáv (mm) | 2843 |
Csomagtér (liter) | 546 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1765/680 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 80 |
Gumiméret | 225/55 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 14 243 600 |
Konkurensek (forint) | BMW 530xd, 14 299 000 Mercedes-Benz E 320 CDI 4Matic, 13 950 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 18 034 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | ABS, ESP, első, oldal- és függönylégzsák, automata légkondicionáló, kormányról vezérelhető rádió CD-váltóval, parkolóradar elöl-hátul, esőérzékelős ablaktörlő, automatikusan bekapcsoló világítás, fedélzeti számítógép, fűthető, motoros állítású tükrök, elektromos ablakemelő elöl-hátul, 16 colos könnyűfém keréktárcsa, köfényszóró, távirányítós központi zár, sebességtartó automatika, xenon-fényszóró
A Business-modell további felszereltsége: elektromos ülésállítás elöl, automatikusan elsötétedő belső tükör, 17 colos könnyűfém keréktárcsa, telefonelőkészítés kihangosítóval, komfort automata klíma Plus |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | A felső kategória kényelmét és zavartalanságát nyújtja egy automata A6. Ez a legésszerűbb modell az erős, de elfogadható fogyasztású dízellel, a quattrohajtás szerencsére kötelező, kár lenne lemondani róla. |
Pontszám (max. 10) | 8,5 pont |