Mindig is azt vallottam, ha egy sportmodellből van kombi is, akkor az a tuti. Mi lehet jobb érzés, mint krumpliszsákkal megrakott csomagtartóval lenyomni egy sportkocsit.
Amerika Frankfurtban
Igazi nagymenő lehetnék Amerikában a Cadillac BLS Wagonnal, ilyet ugyanis ott nem gyártanak, ez a Cadillac első kombija, amit történetesen az európai vevőknek dolgoztak ki. A BLS Wagon itt Frankfurtban ünnepelte világpremierjét, és két hónap múlva már meg is lehet venni.
Persze nem igazi „igavonóról” van itt szó, hanem egy jobban kihasználható karosszériaváltozatról. A csomagtartó 419 literes, ami nem túl nagy szám, de ha a hátsó ülés döntött állapotban van, akkor már közel 1,3 köbméter vár kihasználásra.
Mivel „gazdag vagyok” nem érdekel a fogyasztás, nem foglalkozom a dízelmotorral, jöhetnek a turbós benzinesek, közülük is a V6-os. A 255 lovas géppel nem probléma a belső sávban hasítani, hiszen megfutja a 250-et.
Brutális is lehet
A BLS Wagonhoz képest az új Mercedes C-osztály kombi nemhogy sportos, de brutális. Amellett ugyanis, hogy a most leplezett kombi nyolc hagyományos – öt benzines és három dízel ? motorral vehető meg, elkészült az AMG kivitel is. Ebben egy 6,2 literes V8-as szörnyeteg kerül a kocsi orrába. A 457 lóerős motorral csupán 4,6 másodperc alatt gyorsul százra az autó, a végsebességét csak az elektronika korlátozza 250 km/órára.
Nem befolyásolja a hatalmas teljesítmény, hogy agyig pakoljuk a 485 literes csomagtartót. Viszont ha mondjuk az anyóst költöztetnék gyorsan máshova, a hátsó ülések lehajtásával a kategória legnagyobb 1500 literes „raktere” áll rendelkezésre a projekthez. Ez pedig 146 literrel múlja felül a kifutó modell csomagtartójának méretét. Aki hosszú dolgokat akar szállítani, az is örülhet, hiszen ebben a korábbinál 17 centivel hosszabb, 2,82 méteres tárgy is elhelyezhető.
RS4 helyett RS6
Azért is izgalmas a C63 AMG, mert jobb a konkurenciánál. Ott van ugyan az Audi RS4, de miután most leleplezték az új A4-est, kinek kell az a „régi vacak” 420 lovas gép. Az új A4-es nagyon jól néz ki, de egyelőre a 265 lóerős 3,2-es FSI a csúcsváltozat, ami ugyan bőven elég a sportos autózáshoz, de hol van az Audi RS6-tól.
A négykarikás márka standján ugyanis most mutatták meg az A6-os sorozat sportmodelljét, amely történetesen éppen kombi. 5,2 literes V10-es motor került a kocsi orrába, amihez két turbót is kapcsoltak, így 580 lóerő vár bevetésre, ami mellé masszív 650 newtonméteres nyomaték is társul.
Ekkora teljesítménynél már jól jön a négykerék-hajtás, amivel 4,6 másodperc alatt képes 100 km/órára gyorsulni az autó. Természetesen 250 km/óránál nem engedi gyorsabban száguldani az elektronika.