Támogatják az Európai Unió szén-dioxid-kibocsátásának mérséklési célját az európai autógyártók, még ha szerintük a 2012-ig történő teljesítés érdekében komoly erőfeszítéseket kell is tenniük.
Sergio Marchionne, az Európai Autóipari Szövetség, egyben a Fiat vezetője szerint a gyártók egyetértenek az EU-val a kibocsátáscsökkentési célokban, de adózási kedvezményeket, illetve a bioüzemanyag használatát támogató intézkedéseket sürgetnek a 120 grammos cél elérése érdekében.
Az autóipar részben elhárítja magától a felelősséget azzal, hogy a vásárlók egyre inkább a nagyobb és több benzint fogyasztó járműveket kedvelik. Marchionne azonban hozzáfűzte, hogy az európai járműipari cégek jelentős befektetéseket tettek a szén-dioxid-kibocsátást csökkentő technológiák elterjesztése érdekében:
1995 óta több mint 50 újítást vezettek be, köztük hatékonyabb fogyasztású motorokat, hibrid motorokat, elektromos autókat, hidrogénnel üzemelő motorokat, egyben könnyebb anyagokat használtak fel, és javítottak a járművek légellenállási mutatóin.
Az Európai Unióban a közúti forgalom a felelős a szén-dioxid-kibocsátás egyötödéért, ezen belül a személyautó-forgalom részesedése 12 százalék. Az autóipar viszont elmaradásban van a saját maga által vállalt, de nem kötelező érvényű cél: az új, illetve az importált járműveknél 2008-ig 140 gramm/kilométeres szén-dioxid-kibocsátási norma teljesítésnek. A jelenlegi kibocsátás átlagban 162 gramm kilométerenként. Ezért az Európai Unió bizottsága a jövő év elejétől ezt az új célt kötelezővé tenné.
Forrás: Euraktív/MTI