A Franfurti Autószalon előtt a koreai gyártó nagy titkolózás közepette közölte, hogy egy sportkupéval áll majd elő és egyetlen, sötét képet adtak közre.
Természetesen a héten Frankfurtban már nem rejtegették az újdonságot, leleplezték a Kee nevet kapott sporttanulmányt. A kupé neve beszédes: kiejtve az angol key-kulcs szóval egyezik meg, ezzel a koreaiak azt kívánták hangsúlyozni, hogy az új autó a Kia későbbi irányvonalának fontos eleme. A Kee formája a későbbi Kia modellek formavilágában is visszaköszön majd.
A Kee a gyártó első modellje ebben a szegmensben, és bemutatásával a piacot kívánják tesztelni, felmérni. A tanulmány igazi sportautó amúgy, 2,7 literes V6-os dízelmotorja 200 lóerőt présel ki magából, amit aztán a könnyűfém felnikre szorított 245/40 R20-as gumik taposnak az aszfaltra. A 2+2 személyes, 4,3 m hosszú és 1,86 m széles kupé tömegét ahol lehetett, alumínium és műanyagok alkalmazásával igyekeztek csökkenteni, lapos, nyújtott formájával és hosszú motorháztetejével pedig a sportosságot tették nyivánvalóvá.
A Kia a zöld vonalon is igyekezett felzárkózni a többiekhez, a szintén most bemutatott háromajtós pro_cee’d mellett annak környezetkímélő tanulmányverzióját is elkészítették eco_cee’d néven.
Az eco_cee’d külsőre nem sokban különbözik testvérétől, de a motor bizony már egy másik minőség: az Euoro 5-ös értékeknek megfelelő 115 lóerős, 1,6-os dízel mindössze 104 g/km-es szén-dioxid-kibocsátással büszkélkedhet. A motor piszkálásával és a javított aerodinamikának köszönhetően azt is sikerült elérniük, hogy papíron mindössze 3,9 litert fogyasszon 100 kilométeren. Az autóban van Stop&Start és fékenergia-visszanyerő rendszer is.