Úgy tűnik, a tuningcégek egyöntetűen kevésnek ítélték az új M3-as BMW tudását. Korábban már beszámoltunk egy különleges átalakításról, de Frankfurtban is láttunk két gárdát, nem elégedtek meg a V8-assal.
Mind az AC Schnitzer, mind a Hamann Motorsport V10-esre cserélte a motort. Persze a legjobbat választották, hiszen a BMW-nek az M5 és M6 modellekhez van ilyen erőforrása. Egyik cég sem hagyta érintetlenül a gyárilag sem épp nyafka (507 Le) blokkot.
Gázzal megy
Schnitzerék 552 lóerőig jutottak, melyet nem elsősorban benzinnel táplálnak, hanem folyékony gázzal. Bár fogyasztásban nincs különbség a két hajtóanyag között, a cégnél azért választották a gázt, mert azzal 15 százalékkal csökkenthető a károsanyag-kibocsátás.
Miután Németországban 2700 megfelelő kút van, így nem lehet gond az LPG feltankolása sem. Ám ha mégis kiürülne a 80 literes gáztartály, az autó egyszerűen visszakapcsolható benzinüzemre, az ehhez tartozó 60 literes tartályt is megtartották. A nagyobb teljesítmény a menetteljesítményeken is látszik, a GP3.10 képes 4,5 másodperc alatt elérni a százas tempót, de a gyorsítás tarthat egészen 320 km/óráig.
Nem egyszerű motorcseréről van itt szó, hiszen a futóművet és a fékrendszert is a teljesítményhez igazították. Nem is beszélve a karosszériáról, amely amellett, hogy kifejezetten látványos, a széria 3-as BMW-hez képest sokkal jobban hasznosítja a légáramlatokat a leszorítóerővé válás rögös útján.
Nem is két fillér a Schnitzer gép, de szerencsére a 198 ezer eurós árban benne van az utastér átalakítása is.
Vihart arat
Thundernek (Mennydörgés) nevezi a Hamann saját remekművét. Lehet is benne valami, hiszen minek nevezzünk egy középkategóriás kupét, amely a gázos Schnitzerre is rálicitálva 560 lóerővel riogatja az ellenfeleket? Az 5,0 lieteresblokk maximális nyomatéka ebben az összeállításban 574 newtonméter.
Nem is lepődünk meg, hogy gyorsulásban is jobb a Thunder, és 4,3 másodperc alatt képes 100-ig jutni. Amikor pedig a pilóta a szekvenciális váltó hetedik fokozatát is felkapcsolja, akár 335 km/órával száguldhat.
Nem spóroltak a lassuláson itt sem, sőt ritkán látott 405 milliméteres féktárcsákat szereltek előre, hátul 380-assal is beérték. Mindkettő akkora, amit legföljebb versenyautókon láthatunk. Ehhez viszont már kerék is kell, ezért hát 20 colos felniken gördül a Hamann autója. De szükség is van a mutatós tárcsákra, hiszen a felspécizett karosszéria bután mutatna holmi egyszerű kerékkel.