Splash és Agila
Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter nemcsak Magyarországon jár Suzuki bemutatóra, de elutazott a 62. Frankfurti Autókiállításra is, hogy megnézze a cég új modelljeit. A miniszter magánemberként látogatott a szalonra, ahol azonban több autógyár, így az Audi, a BMW és a Porsche vezetőivel is tárgyalt.
Nekünk magyaroknak elsősorban az új Splash és Opel-testvére, az Agila érdekes, hiszen ezeket az esztergomi gyárban készítik majd. A 3,7 méteres Suzuki két benzines (1,0 és 1,2 literes) és egy dízelmotorral (1,3 literes) készül majd.
Vectra, Mondeo, Mazda6
Jellegzetes nyelvezete miatt örömmel idézzük a miniszteri vizit alkalmából kiadott sajtóközleményt: „Kóka János elismerését fejezte ki a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatójának, Isao Ozawa úrnak. A miniszter tetszését leginkább a Kizashi nyerte el, és reményét fejezte ki, hogy mielőbb láthatóak lesznek a magyar utakon a tanulmányautó alapján gyártott utódok.”
A Kizashi eléggé futurisztikusnak mutatkozik, de ennek nyomán fog megszületni a Suzuki új középkategóriájú modellje, amelyet 2010-től lehet majd megvásárolni. A Ford Mondeo, a Mazda6 és a hasonló modellek konkurense lesz. 4650 milliméteres hosszával képes is lehet erre.
Új dízellel
Európában az ilyen autókat elsősorban dízelmotorral veszik, amire felkészül a japán gyár is. A Kizashiban mutatkozott be a cég újonnan fejlesztett 2,0 literes, hengerenként négyszelepes turbódízele, amelyhez hatfokozatú szekvenciális váltó és összkerékhajtás csatlakozik.
Nem Esztergomból
De nem önmagában működik a dízel, hanem egy kiegészítő elektromos motorral hibrid-rendszert alkot. Utóbbi akkor kapcsolódik be a munkába, ha extra erőforrásra van szükség. A Suzuki tervbe vette, hogy az új autó motorja lesz a legalacsonyabb szén-dioxid kibocsátású, négykerék-hajtású jármű a D-osztályban.
Sajnos a hírek szerint a Suzuki zászlóshajóját nem nálunk, sőt nem is Európában gyártják majd, hanem Japánból importálják.