Korábban nem értettük miféle fiatalságnak szól a Mixim, ezért Frankfurtban vettük a bátorságot és rákérdeztünk. Kiderült, hogy a meglehetősen ódivatú jövőautó a manga-rajzfilmeken nevelkedett japán fiatalokat kívánja autóvásárlásra, valamint kimozdulásra bíztatni.

C4-es árban lenne
A japán fiatalok otthon ülnek legszívesebben

A japán fiatalok otthon ülnek legszívesebben

A japán fiatalok otthon ülnek legszívesebben


Arrafelé állítólag már odáig jutott a fiatalság, hogy kizárólag az internet, valamint a modern kor vívmányainak segítségével kommunikálnak, így nem túl mozgékonyak. Sőt kifejezetten utálnak kimozdulni, nem értékelik a személyes kontaktus varázsát, és nagy ívben tesznek az autókra. Nekik készült a Mixim, ami erőteljes újdonsághatásával kívánja megszólítani a hagyományos négykerekűekre eddig közömbös népcsoportot.

A Mixim formaterve valóban figyelemfelkeltő, de valahogy nem olyan, mint amiket megszoktunk mostanában. Egy régi Star Trek sorozatba inkább illene, mint a mostanában elképzelt jövőképbe. Érdekesen variálják rajta a szögletes és gömbölyded formákat, az óriási szélvédő mellett pedig aprócska, hirtelen lecsapott oldalablakokon kell kitekinteni.

Jövőautók 40


Nem kevésbé érdekes a Mixim belseje sem. Már az ülések elrendezése is formabontó. A vezető középen foglal helyet, két pajtása a két oldalon, kicsit hátratolva nyújthat társaságot, de még egy szükségülés is elővarázsolható egy kistesónak. A műszerfal egy rakás kijelzővel egy modern játékgépre hasonlít leginkább, a kormányt pedig egy konzol controlleréről mintázták.  

A Nissan jövőautóját kizárólag elektromosság mozgatja, az első és hátsó tengelyre szerelt elektromotorral.  A Mixim így egy szemernyi károsanyagot sem bocsát ki, és állítólag 180 km/órás végsebességre is képes. Hatótávolságát 250 km-re becsülik, és 20-40 perc alatt töltődik újra.

Citroën kaktusz
 

4,2 méter hosszú

4,2 méter hosszú

4,2 méter hosszú


C-Cactus a Citroën új tanulmányának a neve. A Nissanhoz képest kevésbé nyomi formával és sokkal életszerűbb tulajdonságokkal bír. Nem mellékesen kifejezetten jól mutat élőben. A tanulmányhoz egy 2,9 literes átlagfogyasztással bíró, dízel-elektromos hajtásláncot álmodtak (70 plusz 30 lóerővel), ami mindössze 78 g/km CO2-t bocsát ki. Ez alig több a jövőre kötelezően teljesítendő érték felénél. Városi forgalomban kizárólag elektromos motorral is képes üzemelni.

A takarékos és intelligens megoldásoknak köszönhetően ezzel a modern technikával is egy fapados C4-es árát kóstálná a Cactus, azaz viszonylag megfizethető árban maradna. A kevés és főként újrahasznosított anyagokból készülő 4,2 méter hosszú autócsoda 150-nel tud hasítani, ha tövig nyomjuk a gázpedált. 

Az érdekes külsőhöz jó szokásához hűen érdekes belsőt pattintott a Citroën. Eltűnt a hagyományos műszerfal, helyette a középkonzol és a kormány szolgál kijelzőként. A C4-eshez hasonló fix kormányagyban helyezték el a kilométerórát, amihez hasonlót eddig nemigen láttunk. Azt, hogy a légzsákot, hogyan suvasztották be mellé, arról nem szól a fáma.