Az autók mozgásba lendülnek
Miután Demszky Gábor bejelentette várhatóan 2010-től bevezetik Budapesten a behajtási-díjat, szükség lenne egy átgondolt tervre, hogy az autójukat kívül hagyók hogyan jutnak el a főváros belső részére. A helyközi és távolsági buszokat üzemeltető Volán, a Budapesti tömegközlekedésért felelős BKV, és magyar vasúti közlekedést rejtő MÁV már elő is állt ötleteivel.

Jelenleg a fővárosba befutó 11 elővárosi vasútvonalat a Budapest határát közösségi közlekedési eszközzel átlépők 38 százaléka választja. Ezért az elővárosi vasútfejlesztési projekt célja a személygépkocsival közlekedők átterelése a környezetbarát vasútra.

Ehhez összehangolnák a Volán, a BKV és a MÁV járatait. 2008-tól például a rákoskerti és a rákoskeresztúri vasútállomásokra érkező szerelvényekhez hozzáigazítanák a ráhordó BKV járatokat. A MÁV közel 90 milliárdot költene a járműparkja korszerűsítésére.

A Volán Vácról, Fótról, Gödöllőről érkező buszainak végállomása 2007. december 1-jétől az Újpest-Városkapu metróállomáshoz kerül a jelenlegi Árpád híd pesti hídfőtől. Ennek célja, hogy ne araszoljanak a Váci úton az autóbuszok, így csökkentsék a zsúfoltságot, a légszennyezést, az utasok a metróval pedig gyorsabban eljuthatnak céljukig.

Tervezik, hogy 2010-ig létrehozzák az egész fővárosi agglomeráció egységes tarifaközösségét. Abból a pénzből pedig, amit azok az autósok fizetnének, akik továbbra is behajtanak Budapest belső részére, a tömegközlekedést fejlesztenék, illetve kétezer kilométer kerékpárút is épülne. Összesen 408,3 milliárd forintot költenének a közlekedés fejlesztésére, míg a kormány középtávú terveiben 56 milliárd jut kerékpárutak építésére.