Egyre több miniautó fut a hazai utakon, ezért a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium változtatásra készül, jogosítványhoz kötné használatukat. Ezek azok a járművek, amelyek két személyt tudnak utaztatni zárt utasterükben. Könnyű felépítésük alapja, hogy egyszerű, műanyag karosszériát kapnak. Apró motorjuknak köszönhetően keveset fogyasztanak, viszont csak 40-45 km/órás végsebességre képesek.

Egyes uniós országokban semmilyen jogosítvány nem kell a használatukhoz. Azok is vezethetik, akik egészségügyi vagy más okból nem szerezhetnek személyautóra jogosítványt, vagy mert például bevonták azt.

Magyarországon viszont a közlekedési hatóságok nem értenek egyet vele, hogy a négykerekű jószág segédmotor, annak ellenére, hogy a KRESZ szerint az. Meglepő, de nem a kerekek számán áll, hogy egy motoros jármű motorkerékpár vagy személygépkocsi. A döntő a teljesítmény és az elfoglalt terület, illetve a maximum 50 köbcentis hengerűrtartalom.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) javaslata szerint a jövőben e négykerekű mopedek vezetését is vizsgakötelessé teszik. A használatukhoz bevezetnék a B1 jogosítványt, amelynek a megszerzését a személyautókhoz megfelelő B kategóriás jogosítványéhoz hasonló 28 órás elméleti és 29 órás gyakorlati képzéshez kötnék.

Az új jogosítvány bevezetésén túl a GKM tervezi a segédmotorok rendszámosítását is. Erre a változtatásra elsősorban a quadok miatt van szükség. Az erdőkben, természetvédelmi területeken közlekedőket, akik némelykor komoly kárt és zajterhelést okoztak, nem lehetett azonosítani.

Forrás: Napi Gazdaság