A Daihatsu szakemberei olyan üzemanyag kifejlesztésén dolgoznak, amely nulla szén-dioxid-kibocsátás mellett a hidrogénhajtáshoz szükséges nemesfémekhez sem kötött.

Az emberi vizeletben is megtalálható ammóniából előállított hidrazinhidrát alkalmazása jelentős előnyökkel járhat: a vegyület folyékony, így kezelése egyszerű a hidrogénéhez képest. A hagyományos üzemanyagcellákban használt platina helyett olcsó fémek – például nikkel – felhasználásával is megoldható az energiatermelés, mindemellett pedig rendeltetésszerű használat mellett a környezetet sem károsítja, elégetésekor csak nitrogén és víz keletkezik.

A hidrazinhidrát azonban veszélyes, mérgező anyag, így széles körű elterjedése előtt még dolgozni kell a felhasználás biztonsági vetületein. A vegyület esetleges környezetbe kerülésének megakadályozására a Daihatsu egy polimert fejleszt, amely például balesetkor az üzemanyagtankban megkötné és semlegesítené a folyadékot. A kutatás legfontosabb iránya tehát a biztonság növelése.