Apró kisautók a Daihatsunál

OFC-1 és HSC néven mutatta be két tanulmányautóját a Daihatsu. Az OFC-1 a Copen utódja lesz, ha megvalósul. Itthon nem sokat láthattunk ebből sem, mivel hivatalos forgalmazó híján csak szürkeimportból érkezhetett, és csak bátrak vásárolták.

Magától sötétedik az üvegtető
Magától sötétedik az üvegtető

Magától sötétedik az üvegtető

Magától sötétedik az üvegtető


Az OFC-1 egy hasonló felépítésű tanulmányautó. Egy kétszemélyes, nyitott sportkocsi üvegtetővel, ami télen-nyáron használható. Az átlátszó, magától sötétedő keménytető három részből áll, és mindössze 10 másodperc alatt előbújik vagy eltűnik.

A pirinyó kétszemélyes sportautót egy 650 köbcentis turbós benzinmotor mozgatja 64 lóerővel, ami nem tűnik túl erősnek, de a 820 kilogrammos önsúlyhoz képest nem is kevés. Ráadásul 4,6 literes átlagfogyasztással is beéri, így mindennapi használatra is tökéletesen megfelelhet.

A HSC-tanulmány egy hasonlóan apró méretű kisautó, de az OFC-1-től eltérően négyszemélyes városi kisautónak készült. Magas építésével és sarokba tolt kerekeivel kellően tágasnak tűnik. Nem foglal sok helyet a műszerfal sem az utastérből, sőt az ülések is vékonyabbak az átlagosnál. A motor ugyanaz a háromhengeres turbó, mint az OFC-1-ben. Fogyasztása alig van 4 liter felett, CO2-kibocsátása mindössze 95 g/km.

4 személyes és alig fogyaszt

4 személyes és alig fogyaszt

4 személyes és alig fogyaszt


A két tanulmányautó mellett kiállították a standon az új Cuorét és a felfrissített Siriont is. Előbbit egy háromhengeres, 70 lóerős, utóbbit már alaphelyzetben egy 1,3-as benzines mozgatja, sőt mostantól egy 103 lóerős, 1,5-össel is rendelhető.

Isuzu pickup minden mennyiségben

Nem árasztotta el újdonságokkal a Frankfurti Autószalont az Isuzu sem. Ez a tény a stand kiválasztásánál is éreztette hatását, mert láthatólag itt jóval kevesebbet kellett fizetni a kiállítónak. A világ negyedik legtöbb dízelét produkáló gyártó D-Max pickupjának különböző változatait mutogatta a standon. Főként a szabadidős tevékenységek megkönnyítésére, a családosok és a városi használatra készítették fel a korábbinál jobban a D-Maxot.

Zsokéknak ideális

Zsokéknak ideális

Zsokéknak ideális


Gyárilag rendelhetünk szörf vagy kerékpártartóval, rozsdamentes acéllemezzel borított platós, de akár nyeregtartóval és vizes tartállyal felszerelt kivitelt is. A városi használathoz van oldalablakokkal ellátott doboz is a plató fölé.

A nálunk csak teherautóként levizsgáztatható D-Maxba két dízelmotor közül lehet választani, egy 136 lóerős és egy 163 lóerős vár bevetésre, két- vagy összkerékhajtással. A legolcsóbb D-Max Single Cab kivitelben 4,7 millió forintnak megfelelő euróba kerül Németországban, a duplakabinos változat 6 milliótól indul.