A kémügy árnyékában elkezdődött a Belga Nagydíj is, a versenyhétvége első szabadedzésén a finn Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb.
A ferraris sokáig nem dugta ki az orrát a pályára, de miután megtette, 1:47.339-es idejével hamar az élre állt, a második Lewis Hamilton az edzés végére is csak bő fél másodpercre tudta megközelíteni. A harmadik lgjobb idő Fernando Alonsóé lett.
A másik ferraris, Felipe Massa nem futott mért időt a belga pályán, miután második körében a gumifalban végezte a Rivages kanyarban.
A negyedik helyen Nick Heidfeld végzett a BMW-vel, Nico Rosberg – már nem is kellene írnunk – ügyesen az ötödik időt autózta, őt pedig a másik BMW-s, Robert Kubica követte.
Most a másik Williamses, Alexander Wurz is tartotta a lépést csapattársával, az osztrák a hetedik lett, Jenson Button 10. ideje pedig azt sejteti, hogy a Honda tényleg javult és talán ezen a hétvégén is a pontszerzésért küzdhet.
Javulást mutat a Spyker is, legalábbis Adrian Sutil keze alatt, aki a B-autóval a két Super Aguriéhoz hasonló időt teljesített, megelőzve ezzel a Toro Rosso-s Vitantonio Liuzzit.
Belga Nagydíj, 1. szabadedzés, Spa-Francorchamps, 2007.09.14.
Név | Csapat | Idő |
1. Räikkönen | Ferrari | 1:47.339 |
2. Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:47.881 |
3. Alonso | McLaren-Mercedes | 1:47.994 |
4. Heidfeld | BMW Sauber | 1:48.052 |
5. Rosberg | Williams-Toyota | 1:48.372 |
6. Kubica | BMW Sauber | 1:48.605 |
7. Wurz | Williams-Toyota | 1:48.921 |
8. Trulli | Toyota | 1:48.994 |
9. Kovalainen | Renault | 1:49.138 |
10. Button | Honda | 1:49.330 |
11. Fisichella | Renault | 1:49.380 |
12. Schumcaher | Toyota | 1:49.548 |
13. Webber | Red Bull-Renault | 1:49.894 |
14. Coulthard | Red Bull-Renault | 1:49.931 |
15. Barrichello | Honda | 1:50.264 |
16. Vettel | Torro Rosso – Ferrari | 1:50.482 |
17. Sato | Super Aguri-Honda | 1:50.640 |
18. Davidson | Super Aguri-Honda | 1:50.648 |
19. Sutil | Spyker-Ferrari | 1:50.768 |
20. Liuzzi | Toro Rosso-Ferrari | 1:51.628 |
21. Yamamoto | Spyker-Ferrari | 1:52.379 |
22. Massa | Ferrari | nincs ideje |