Nem is tagadta az ÁAK Zrt. a felvetést, de közleményben reagált arra. Ebben leszögezik, hogy a kizárólag matricával használható gyorsforgalmi utakon közlekedők nem kísérleteznek a díjfizetés elkerülésével. A bliccelők aránya átlagosan nem haladja meg a két-három százalékot, ennek is köszönhető valószínűleg, hogy nem változtatnak.
2007. április elseje óta az ÁAK Zrt. ellenőrzi a főutakon a D4-es kategória díjfizetési kötelezettségét is. A főutas rendszer viszont vizsgálja a rendszámhoz tartozó járművet is, ezért azonban minden egyes rendszám után 900 forintot kell fizetnie a társaságnak az IRM-hez tartozó KEK KH-nak.
Elméletileg semmi akadálya nem lenne az autópályán is ezt a rendszert használni, de az autónkénti 450 forintos adatlekérés költségei összevetve az alacsony bliccelési rátával, nem is érné meg. Az ÁAK a mobilcsoportos ellenőrzésekkel folyamatosan mérni tudja a matricavásárlók és bliccelők arányát, és amint a legkisebb arra utaló jelet tapasztalná, hogy az autósok szándékosan más kategóriára vásárolt matricát használnak, azonnal élesíti az autópályákon is a „főutas rendszert” – tudatta az ÁAK Zrt.
A más díjkategóriára megváltott autópálya-matrica használata éppúgy bliccelésnek minősül, mintha valaki matricavásárlás nélkül hajt fel díjas autópályaszakaszra. A mobilcsoportos ellenőrzésekkel és kiterelésekkl ki is lehet szűrni ezeket az eseteket.