Nagy hírverést akar a Citroën az új C5-ösnek. Vélhetően ezért nem leplezték le a Frankfurti Autószalonon a francia autót, helyette október közepén lesz a bemutató. Minden újság beszámol majd róla, amúgy meg egy lett volna a sok világpremier között.
 
Bár egyelőre nem sokat tudni az autóról, annyi azért biztosra vehető, hogy a Citroën standján kiállított Airscape tanulmány a C5-ös formát vetíti előre. Sőt, többet is.

A középkategóriás autóból állítólag nemcsak limuzin és kombi készül majd, hanem az Airscape nyomán kupé is, de a kabrió sem elképzelhetetlen. Az új autó ugyanarra a padlólemezre épül majd, mint a C6-os, tehát várhatóan elődjénél is nagyobb lesz.
 

Aisrcape tanulmány
Ilyen lehet a C5 orra

Ilyen lehet a C5 orra

Ilyen lehet a C5 orra


Ahogy korábban, ezúttal is azelektronikusan változtatható  hidro-pneumatikus futómű továbbfejlesztett változata kerül a kasztni alá. Ám újdonsáként hagyományos futóművel is kapható lesz a kocsi, amivel az ára is jelentősen csökkenthető.

Feltűnik majd a C5-ösben egy energiatároló rendszer, amely a fékezéseknél begyűjtött energiát a légkondi vagy a hangrendszer működtetésére fordítja., de lesz fogyasztásccsökkentő Start&Stop funkció is. A biztonságot pedig a négy kereket egyenként felügyelő kipörgésgátló rendszer javítja.

Várhatóan a jövő év elején jelenhet meg a kereskedésekben az új Citroën C5, a kupéra azonban további egy évet várni kell.