Személyiségzavar
Ellentmondásos egy autó a Cross Touran. Kicsit magasabb mint mezei testvére, futóművét mégis feszesebbre hangolták. Elöl 215-ös, hátul 235-ös abroncsokkal, 17 colos felnikkel érkezik, de mindezek ellenére a terepjárókon hasznos műanyag védőelemek sem hiányoznak róla. Most akkor mi is van?
A szerkesztőségben járt Polo Cross volt az első modell, amely áldozatul esett a gyár fejlett esztétikai érzékkel megáldott plasztikai sebészeinek. Akkor még akár ránézésre azt is hihettük volna, hogy a Cross felirat mögött némi plusz is lapul az idomok alatt. De nem, az autó csupán elsőkerekes, a név csak a külsőről szól. Végül is mindegy, a Cross család első tagjának megjelenése óta tavaly megérkezett a Golf Cross is, idén pedig a Touranból is elkészült a kisminkelt változat.
Jó irány
Fene tudja miért döntöttek úgy a Volkswagennél, hogy ennyire karakteres kivitelben is elkészítenek jó pár modellt. Illetve ha már képesek ennyire dögös, igazán pofás autót gyártani, akkor a többi miért nem ilyen? Talán a kevésbé feltűnő külső iránt vonzódó vásárlók miatt van ez így, ki tudja. De mindenesetre bíztató, hogy a gyár egyre több modelljéből készít hasonlóan látványos kivitelt. Ezt a kettősséget úgy látszik mostanában nagyon komolyan veszi a VW, hiszen a legújabb szabadidő-autója a Tiguan is kétféle fizimiskával rendelhető. Az ötlet figyelemreméltó, így a vagányabb és a szolidabb külsejű autók kedvelőinek egyaránt van mit választaniuk.
Kintről a jól eltalált fényezés mellett a 17 colos felnik, a terepre nem való peres abroncsok és a 12 milliméterrel megemelt hasmagasság szúr szemet a leghamarabb. Utóbbi és a feszesebb futóműhangolás ugyan szöges ellentétben áll egymással, de sebaj. A lényeg úgyis a látvány, a tudás már nem annyira fontos. Az orron tanyázó borzalmas méretű csillogó felületnek is előnyére vált a mattítókúra, és a sárvédőívek műanyag betétei, valamint a szolidan sötétített hátsó lámpák is jól állnak az autónak. Szóval eddig tetszik, na.
Belsőség
A rendesen kisminkelt külső mellett a járgány belsejét is átszabták itt-ott a tervezők. Főként csak a felhasznált anyagokkal és a színekkel játszottak, így túl nagy varázslatra nem kell ugyan számítani, de az összhatás ennek ellenére igen jól sikerült. Egy kis szín ide, egy kis extra kárpit oda és máris minden jobban néz ki.
A belső boncolgatása a második oldalon következik
Utastere okosan variálható, itt szerencsére nem elégedtek meg a hátsó ülések háttámlájának ilyen-olyan arányban ledönthetőségével, hanem a foteleket egyesével is össze lehet csukni, előre dönteni, vagy egyszerűen ki is lehet lakoltatni. Így nem feladat a mosogatógép-szállítás, de a hosszú csomagban születő szalagparketta is biztosan bepasszírozható valahogy.
Szükség szerint a csomagtartó akár plusz két utasnak is képes helyet adni, ehhez csak a padlóból kiemelhető üléseket kell összeeszkábálni. Nem nagy munka, hamar megvan és a hozzájuk tartozó fejtámlákat sem kell hosszasan keresgélni.
Nem bántak szűkmarkúan a tárolórekeszekkel sem, a padlástérben rögtön három darab lehajló szemüvegtartót lelünk, amelyből kettő a mérete alapján akár egy hegesztőpajzsot is elnyelne. A hátsó ülések előtt a padlóban is akad két nagyobb rekesz azoknak az apróságoknak, amelyeket nem jó sze előtt hagyni.
A járgány elejében dohogó 1,9-es dízelmotor a 105 lovas teljesítmény ellenére kellemes meglepetést okozott. Szép a hangja, a vártnál jobban ment és a kútnál sem hagytuk ott a gatyánkat, 7,1 és 7,6 közötti átlagfogyasztást produkált autópályán és autóúton, csupán a városi dugóban ücsörgést kellett megfizetni, ilyenkor nyolc liter feletti értékeket is láttunk.
Az emelés ellenére a kanyarokban sem bizonytalanodik el a kocsi, így ha hátul a csemeték nem bírnak nyugton maradni, akkor egy kis vadulással bátran elvehetjük a kedvüket a további nyavalygástól, mindenki túl fogja élni.
Adatok, árak, konkurensek a következő lapon
Műszaki adatok – Volkswagen Cross Touran 1,9 TDi | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1896 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 77(105)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 250/1900 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 13,2 |
Végsebesség (km/h) | 179 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 7,4 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,2 |
Vegyes (l/100 km) | 5,9 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 156 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4407/1794/1635 |
Tengelytáv (mm) | 2678 |
Csomagtér (liter) 7 Üléses | 121/1913 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1539/671 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 60 |
Gumiméret | 205/55 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 7 518 000 |
Konkurensek (forint) | Opel Zafira 1,9 CDTI Sport 6 490 000 Renault Grand Scénic Privilége 1,9 dCi 6 535 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Alumínium felni, variálható ülések, klíma, elektromos ablakok, -tükrök |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Egy okos, praktikus családi autó roppant látványos kivitelben. |
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |