2009-2010 környékén várható, hogy a Mercedes-Benz a teljes motorpalettájánál bevezeti a közvetlen befecskendezéses benzinmotort, árulta el Rainer Schmückle, a Mercedes Személyautó Csoportjának Igazgatója egy sajtótájékoztatón Stuttgartban. Korábban is beszéltek róla, de konkrét céldátumot eddig nem jelöltek meg.
Jelenleg a Mercedes hátrányban van ezen a téren a konkurenseivel szemben. Mialatt a BMW az efficient dynamics fedőnév alatt a közvetlen befecskendezést és a Start&Stop funkciót már egy ideje a nagy darabszámú modellek esetében is elérhetővé tette, és az Audi is komoly eladásokat produkál a TSI és TFSI modellekkel, addig a csillagos márkánál csupán a CLS kapható hasonló technológiával (Korábban a C-ben is volt).
Már jövőre is javul a helyzet, mert az E-osztályt is ellátják a második generációs közvetlen befecskendezéses rendszerrel. A kocsiban a már meglévő motorokat párosítják az ún. CGI-technológiával.
A BMW sem állt le, az egyes, a hármas és az ötös modelljeit is ellátta a többlépcsős befecskendéssel és égésfolyamattal működő motorokkal. Ezek hátránya azonban az, hogy működésükhöz kénmentes üzemanyag szükséges, ami viszont az USA-ban jelenleg nem egyszerűen beszerezhető.
Éppen ezért a Volkswagen és az Audi egy műszakilag egyszerűbb és anyagilag is kedvezőbb befecskendést alkalmaz. Az új Audi A4 novemberben kerül a piacra, benzinmotorjai kizárólag közvetlen befecskendezéssel készülnek.