Beigazolódni látszik az elképzelés, miszerint a Japán Nagydíj új pályája a McLarennek fekszik jobban, sőt, sokkal jobban, mint a riválisoknak. Az erőviszonyok az első és a második szabadedzés között jelentősen megváltoztak.
Első szabadedzés
Az első edzésen a Ferrari dominált – a délelőtti körözgetés nagy részében Felipe Massa állt az élen, míg Kim Räikkönen át nem vette az elsőséget egy 1:19.333-as idővel, amit utolsó körén tovább javított 1:19.119-re.
A harmadik-negyedik helyen a két McLaren végzett, a wokingiak is hasonló koreográfiával „dolgoztak”, mint a Ferrari: sokáig Lewis Hamilton volt a gyorsabb kettejük közül, de Fernando Alonso végül megmutatta, hogy szerinte ki az úr a háznál. A Williams délelőtt erős volt, Nico Rosberg a kiváló ötödik, míg Alexander Wurz a hetedik legjobb időt autózta.
Nagy meglepetésre a spykeres Adrian Sutil az edzés vége előtt tíz perccel az ötödik helyre ugrott, ideje pedig olyan jónak bizonyult, hogy a legvégére is csak a 9. helyig csúszott vissza. Ez Sutilnak idén már a második edzésbravúrja, hiszen Monacóban már első lett egyszer az esős pályán. A mostani teljesítmény azonban inkább a Belgiumban is jól szereplő B-autónak és a lágyabbik gumikeveréknek volt köszönhető.
Sutil csapattársa, a japán Sakon Yamamoto műszaki problémával küszködött, csakúgy, mint honfitársa, Takuma Sato, aki az edzés első órájában nem tudott elindulni a Super Agurival. Sebastian Vettel Toro Rossója a pályán mondta fel a szolgálatot.
Második szabadedzés
A második menetben nagyot fordult a kocka, a McLarenek lealázták az egész mezőnyt, Hamilton már a harmadik legjobb Massának is majdnem nyolctizedet adott, a negyedik helytől lefelé pedig már másodperces volt a hátrány. Az eredmény az edzés első félórájában kialakult, a két mclarenes az élre állt, idejüket pedig senki nem veszélyeztette később.
A jobbik ferraris délután Massa volt, de lemaradása ijesztő. A pálya gazdája, a Toyota elégedett lehet, hiszen Jarno Trulli a negyedik helyet csípte meg, megelőzve Räikkönent.
A két Renault is jól ment, Heikki Kovalainen a 6., míg csapattársa, Giancarlo Fisichella a 7. lett. A top tízbe még a délelőtt gyengén szereplő David Coulthard, a másik toyotás, Ralf Schumacher és a BMW-s Robert Kubica fért be.
Sutil a Spykerrel másodszor is brillírozott, sokáig a hetedik helyen állt, de végül a tizenhatodikként fejezte be az edzést. Csapattársa, Yamamoto kipördülése után a pályára visszatérőben összeakadt a hondás Rubens Barrichellóval, a japán első vezetőszárnyát le is kellett cserélni.
Japán Nagydíj, 1. szabadedzés, Fuji, 2007.09.28.
Név | Csapat | Idő |
1. Räikkönen | Ferrari | 1:19.119 |
2. Massa | Ferrari | 1:19.498 |
3. Alonso | McLaren-Mercedes | 1:19.667 |
4. Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:19.807 |
5. Rosberg | Williams-Toyota | 1:20.058 |
6. Kubica | BMW Sauber | 1:20.259 |
7. Wurz | Williams-Toyota | 1:20.411 |
8. Trulli | Toyota | 1:20.483 |
9. Sutil | Spyker-Ferrari | 1:20.516 |
10. Davidson | Super Aguri-Honda | 1:20.601 |
11. Barrichello | Honda | 1:20.686 |
12. Kovalainen | Renault | 1:20.718 |
13. Heidfeld | BMW Sauber | 1:20.728 |
14. Liuzzi | Torro Rosso-Ferrari | 1:20.808 |
15. R. Schumacher | Toyota | 1:20.828 |
16. Fisichella | Renault | 1:20.851 |
17. Sato | Super Aguri-Honda | 1:21.186 |
18. Webber | Red Bull-Renault | 1:21.437 |
19. Button | Honda | 1:21.541 |
20. Vettel | Torro Rosso-Ferrari | 1:21.854 |
21. Coulthard | Red Bull-Renault | 1:22.436 |
22. Yamamoto | Spyker-Ferrari | 1:22.902 |
Japán Nagydíj, második szabadedzés, Fuji, 2007.09.28.
Név | Csapat | Idő |
1. Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:18.734 |
2. Alonso | McLaren-Mercedes | 1:18.948 |
3. Massa | Ferrari | 1:19.483 |
4. Trulli | Toyota | 1:19.711 |
5. Räikkönen | Ferrari | 1:19.714 |
6. Kovalainen | Renault | 1:19.789 |
7. Fisichella | Renault | 1:19.926 |
8. Coulthard | Red Bull-Renault | 1:19.949 |
9. R. Schumacher | Toyota | 1:19.969 |
10. Kubica | BMW Sauber | 1:20.069 |
11. Webber | Red Bull-Renault | 1:20.069 |
12. Wurz | Williams-Toyota | 1:20.233 |
13. Rosberg | Williams-Toyota | 1:20.270 |
14. Button | Honda | 1:20.336 |
15. Heidfeld | BMW Sauber | 1:20.462 |
16. Sutil | Spyker-Ferrari | 1:20.736 |
17. Barrichello | Honda | 1:20.889 |
18. Liuzzi | Torro Rosso-Ferrari | 1:20.985 |
19. Vettel | Torro Rosso-Ferrari | 1:20.997 |
20. Davidson | Super Aguri-Honda | 1:21.007 |
21. Yamamoto | Spyker-Ferrari | 1:21.305 |
22. Sato | Super Aguri-Honda | 1:21.352 |