Ismeretlen helyszín
30 év után visszatért a Japán Nagydíj a Fuji Speedwayre. Az utóbbi időben megszokhattuk, ha Japán, akkor Suzuka, de állítólag a tulajdonos Honda nem költött annyit a pályára, mint kellett volna, mialatt a Toyota 2005-ben felújította saját versenypályáját. Jövő évtől azonban a Német Nagydíjhoz hasonlóan itt is felváltva rendezik a két pályán a Japán Nagydíjat. Az első japán Forma-1-es futamokat 1976-ban és 1977-ben még a Fudzsin rendezték. Az utolsó versenyen 10 embert gázolt el Gilles Villeneuve autója, egy néző és egy pályabíró meghalt.
Csupán négy ember van a mezőnyben, aki Forma-1-es kocsival autózott már a pályán, ők pedig Fernando Alonso és Heikki Kovalainen valamint a Toyota versenyzői. De bemutató köreiket vélhetően egyikük sem tudja majd nagy előnyre váltani.
Ha semmi rendkívüli nem történik, a győztes vagy piros, vagy ezüst autóban ül majd. A csapatok úgy érkeznek az ismeretlenbe, hogy nagy teljesítményű számítógépeiken elvégzett szimulációk nyomán már nagyjából tudják a megfelelő váltóáttételt és szárnybeállításokat, és a pilóták is ismerik már a pályát. Csak finomítani kell.
Harc a pontokért
30 pont, ennyi szerezhető maximum a még hátralévő három futamon. Miután Felipe Massa 20 pontos hátrányban van, szinte nullával egyenlő az esélye a bajnoki címre, ezért érthető, ha a brazil csapattársát támogatja majd. Kimi Räikkönennek ugyanis csak 13 pluszpont kell, hogy befogja a McLaren újoncát, Lewis Hamiltont. Hiába van az élen a brit, a vb igazi esélyese Fernando Alonso, aki ugyan két pont hátrányban van, de az utóbbi időben rendre csapattársa előtt végzett.
A tét pedig nagy, hiszen a McLarennek már csak az egyéni cím maradt. Miután lemondott a fellebbezésről, a Ferrari hivatalosan is konstruktőri világbajnok. Ha pedig Alonso, ahogy az várható, az év végén elhagyja a wokingi alakulatot, győzelme esetén elviszi az egyes rajtszámot, semmi nem marad a csapat kezében.
Csoda lenne, ha Hamilton kiemelt támogatásban részesülne? Nem, de az utóbbi viharos időkben biztos, hogy tuti autót kap a spanyol is, nehogy újabb botrány legyen. A spái rajt azonban jelzi, Alonso már nem finomkodik. Egy eseteges McLaren-ütközés viszont kifejezetten jót tenne Räikkönen esélyeinek.
2006-os Japán Nagydíj még Suzukából:
Pálya és verseny:
A nevét Japán legmagasabb hegyéről (3776 m) kapó Fuji Speedway gyönyörű környezetben, a vulkán lábánál fekszik. A 4563 méter hosszú pályán van a Forma-1 leghosszabb célegyenese (1475m), ami komoly fejtörést okoz a csapatoknak. A célegyenesben a legnagyobb végsebesség elérése a cél, míg a pálya többi részét közepes és lassú kanyarok alkotják, ahol nagy leszorítóerő kell.
Az utolsó öt kanyart várhatóan második fokozatban veszik majd a versenyautók. Mindez pedig azoknak a csapatoknak kedvez majd, akik a mechanikus tapadást helyezték előtérbe az aerodinamikai tapadással szemben, márpedig a McLaren pont ebben jobb a Ferrarinál. Ám egyáltalán nem biztos, hogy pontra is tudják váltani az előnyüket, miután az időjósok vasárnapra esőt mondnak. Akkor meg borul a papírforma.
Közepes és puha gumikkal készül a Bridgestone a Hermann Tilke által újrarajzolt pályára, ahol elsősorban a bal első kerék szemcsésedése okoz majd gondot a csapatoknak. A verseny kétszeresen fontos a Bridgestone-nak, nemcsak azért, mert japán gyártó, de 1976-ban itt használták először a cég gumiját F1-es futamon.
Az időmérő edzés: 2007. 09. 29-én, magyar idő szerint reggel 7:00-kor kezdődik a kvalifikáció.
A futam: 67 körös Japán Nagydíj szeptember 30-án, magyar idő szerint 6:30-kor indul.
Az utolsó F1 verseny a Fuji Speedwayen: