„Hozzá vagyok szokva, hogy a környezetem hangjai alapján tájékozódjak. Csináltunk egy tesztet, és a legnagyobb meglepetésemre, nem hallottam semmit” – mondja az NFB közlekedésbiztonsággal foglalkozó vezetője.
Több vizsgálatot is végeztek, amelyek során a vak alanyoknak jelezniük kellett, amikor a hibrid járművet közeledni hallják. Az alanyok azt kérdezgették, hogy mikor kezdődik a teszt, miközben az autó már három kört tett körülöttük.
A vakok érdekvédői persze elismerik, a hibridek környezetvédelmi előnyeit, de szeretnék, ha valami hangja is lenne a járműveknek. Az NFB elnöke így fogalmazott:
„Nem szeretnék a globális felmelegedés által okozott árvízben meghalni, de azt sem akarom, hogy egy csendes autó üssön el.”
A Priusszal a hibridek terén legnagyobb piaci szeletet birtokló Toyota egyelőre felemás helyzetben van: nem szeretnének az autó egyik erényéről lemondani, de a mindenért perelő USA-ban egy csendes hibriddel elütött vak miatti pert is jobb lenne elkerülni.
„A Prius előnyeihez a kiváló fogyasztás és az alacsony károsanyag-kibocsátás mellett a csendessége is hozzátartozik. Megvizsgáljuk a kérdést, és próbálunk megfelelő egyensúlyt találni” – mondta a Toyota amerikai értékesítési vezetője.