A múlt héten már bemutatott 1/x szuperkönnyű hibridtanulmány mellett mást is visz a Toyota a Tokiói Autószalonra, lássunk most három „érdekes” koncepciót!
A RiN koncept a sok fura forma közül is kilóg majd Tokióban – az autó valahol a zuhanyfülke, a borosüvegtalp és egy golfautó háromszögében mozog, de a szappantartó rokonságát sem tudja letagadni. A tervezők a RiN-nel az autózásból a kényelemnek és az egészségnek kívántak hangsúlyt adni, ehhez minden jóval fel is szerelték a tanulmányt. A fűtött ülés számít a leghétköznapibb felszerelésnek az oxigénszint-szabályozó, páratartalom-beállító a hangulatjavító(!) kormány és az infravörös sugárzást kiszűrő szélvédők mellett.
A Hi-CT – igen, a harmadiknak is hülye neve lesz! – tanulmány egy fiataloknak készült városi járgány, amely formájával egy Smart és egy kamionok szerencsétlen nászának végeredményére emlékeztet. A hálózatról tölthető négykerekű doboz hossza 3,3 m, ami a sarkokra szerelt kerekekkel kiváló manőverezőképességet biztosít. Az eltávolítható csomagtartóba a Toyota szerint a fiatalok berakhatják sportfelszerelésüket – például a szörfdeszkát, városban nélkülözhetetlen! – a 100 voltos belső aljzat pedig megfelelő ellátást biztosíthat minden fontos kütyü számára.
Az i-REAL koncepció a mozgássérülteknek készült, egy 2004-es tanulmány továbbfejlesztése. A kerekesszék trükkje, hogy két első és egy hátsó kerek közt a tengelytáv az utazás jellegének megfelelően változik: alacsyon sebességnél megrövidül, ezzel növelve a manőverezőképességet és a benne ülőt a többi gyalogos szemmagasságába emeli, míg gyorsabb haladásnál a tengelyek ollószerűen kinyílnak, hogy biztosítsák a megfelelő stabilitást. A Xavier professzor által is megirigyelt járgány sebességéről nincs adatunk, de a biztonságra radar ügyel, amely a közelben lévő akadályaokra hangjelzéssel és vibrálással figyelmeztet.