Egyelőre még mindig nem volt meg a Nissan új sportkocsijának bemutatója, azt csak a hónap végén Tokióban leplezik le. Mivel eddig csak jobbkormányos kivitelben készült, nálunk kevésbé ismerte a Nissan Skyline GT-R, de az autórajongók szemében igazi unikum.

Az új GT-R formáját már ismerhetjük, hiszen a Nürburgringen már sokszor lefotózták, ahol profi pilóták tesztelték az autót. Megtartották a jellegzetes hűtőmaszkot és a kerek hátsó lámpákat is.

A Porsche lemaradt
550 lóerő?

550 lóerő?

550 lóerő?


Amerikai lapoknak köszönhetően már pár hivatalosnak tűnő fotó és információ is megjelent róla, melyből számos részlet kiderül. Például, hogy továbbra is hathengeres motor kerül a kocsi orrába, ezt valószínűleg két turbóval spékelik meg. A 3,8 literes blokk várhatóan 473 lóerőt illetve 588 newtonmétert tud majd. Ennek köszönhetően állítólag 3,5 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/órára a kupé, a végsebessége pedig 315 km/óra.

Ahogy Japánban sok más sportkocsié, a GT-R műszerfala is különleges. Középre került a fordulatszámmérő, amelyen a 7000-es jelzésnél kezdődik a vörös zóna. A kilométeróra elárulja, mire is lehet képes a kocsi a szem előtt lévő felső mező 220-nál kezdődik, miután a mutató „4 órától” indul.

340-ig kalibrálva

340-ig kalibrálva

340-ig kalibrálva


Valószínűleg duplakuplungos váltó lehet a kocsiban, amit a kormány mögötti fülekkel lehet kapcsolni. A kiemelkedő vezethetőséget nemcsak ez, de a négykerék-hajtás is segíti.  Már tudjuk, hogy a zöld pokolnak nevezett Norschleifén gyorsabb, mint a Porsche 911 Turbo, sőt képes lehet elkapni a Carrera GT-t is.

Ez csak azért nem jön össze, mert nem tudják elcsábítani Walter Röhrl-t, aki a leggyorsabb volt a szuper-Porschéval. A 2. legjobb időt autózó Horst von Saurma tesztelte a GT-R-t, és saját Carrera GT-s idejét megfutotta vele. A legszebb a GT-R-ben, hogy várhatóan egy Porsche Turbo árának feléért megkaphatja a vevő.