Ma mutatják be Párizsban a Citroën új középkategóriás modelljét, a vadiúj C5-öst, így egyelőre a legtöbb hivatalos információra várni kell, de a képek mellett számos adat is kiszivárgott tegnap este.
Ez az autó semmiben nem hasonlít elődjére, egyedül a motorok terén fedezhető fel hasonlóság. Az új modell már nem egy felfújt, nem tűnik nehézkesnek, sokkal inkább sportosnak. Már nemcsak praktikusságával, tágasságával, de szépségével is hódíthat a C5.
Ezzel a formával nemhogy a Volkswagen Passat, de a Ford Mondeo is simán verhetőnek tűnik, ez igaz a ferdehátúra és a kombira egyaránt. Reméljük, hogy a futómű terén is újít a Citroën, és egy sokkal sportosabb, kevésbé ringatós felfüggesztést alkalmaznak az autónál. Aki kényelemre vágyik, vegyen C6-ost.
A képek nem csalnak, az elődjénél is nagyobb a C5, immár 4,78 méter hosszú, de ami ennél is jobb, hogy a tengelytávolság 2,82 méteres. Ettől a kocsi nemcsak stabilabb, tágsaabb, de formailag is arányosabb.
Megtartották a hidropneumatikus felfüggesztést, amit minden C5-ös megkap, a futóműkeménységet a váltó mögötti gombokkal lehet szabályozni. Ugyanitt helyezték el az elektronikus kézifékkart is. A C4-hez hasonlóan itt is csak a kormány külső fele forgatható, a középrész, ahonnan számos dolog vezérelhető, fixen áll. Az utastérről elmondható, hogy sokkal kifinomultabb, és jobb minőségű benyomást kelt.
Az alapmotor a benzineseknél 1,8-as (127 Le), a dízeleknél 1,6-os (110 Le). Ezenkívül kapható lesz a C5 2,0-es (143 Le) és 3,0 V6-os (215 Le) benzinmotorokkal is. A dízelpalettán pedig további három motor szerepel, 2,0 (138 Le), 2,2 (173 Le) és 2,7 literes (208 Le) hengerűrtartalommal. Utóbbiak persze alacsony fogyasztásuk mellett elsősorban nagy nyomatékuk miatt csábítóak, ami 320, 370, 440 newtonméter. Követve a fenti sort.